Sivagnsbygget rullar på

Mitt livsnjutande går vidare. Nu har jag haft en semesterdag i min ledighet och måste ägna mig åt andra livskvalitetshöjande göromål. Har svetsat och krökt till diverse stag och fästen till själva bakarslet på sivagnen samt inhalerat en del väldoftande polyesterångor när jag förstärkt den.
Det är ju så funtat i Isgaraget att man kan inte bara bygga som man vill eftersom vår snikna hyresvärd har byggt en massa förråd i gången till vårt Paradis som bara är 140cm brett! Jag måste alltså ta hänsyn till detta och bygga så att det lätt går att strippa ner ekipaget till under 135cm brett och ta sig ut och därefter lätt klä på den igen.
 
Har för övrigt ägnat dagen till att färdigtälla broms och annat till vagnshjulet efter att tidigare ha höjt och rättat till vinklarna till detsamma.
 
Tajt som fan att få plats med Girling bromsoket men nu sitter det på plats
Jag blev till och med tvungen att ta loss balansviktern på insidan av fälgen för att det skulle gå fritt.
 
Fick ett paket i dag som det stog Air mail  Royal Mail. på det kom från Birmingham.
Det kändes smått kungligt och blåblodigt att få öppna 
 
Innehållet var 3 st Paisley mönstrade kravatter som kommer att behövas av  undertecknad, Ludde och Nicodemus om ett par veckor vilket jag ber att få återkomma till.
 
Vi ska anlita en färganalytiker för att se vilken färg som passar respektive ansiktsfärg
 
Vi hörs  /Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0