Det kom ett brev.

Det var förstås inte ett sånt där tjusigt nostalgiskt handskrivet i brevlådan som brukar muntra upp, dom maskinskrivna i brevlådan kostar ju bara en massa.

Nej det var ett modernt brev som kallas e mäjl tillsänt mig av en annan friherre med sin hemvist i Motala och som mitt i allt modernt brevskrivande sitter fast i 30-tals mc nostalgi.

Christer Watz har knåpat ihop en skön backräser av diverse gamla bitar.

En Husqvarna 500cc rundbanemotor från 1934 är inmonterad i en Svartqvarnaram från sent 40 tal med något nyare röd tank, han kan han Christer

I förgrunden en HD 1200cc dubbelkams-HD från 1929 och bakom Qvarnan en Radco 500cc från 1932.
 

Som friherre så äger man rätt att disponera sin tid lite som man vill så därför tänker jag likt gässen och tranorna återigen ge mig av på en resa söderut. Eftersom jag tycker att åka flygmaskin är ett ociviliserat sätt att färdas så har jag preppat BMW tegelstenen och campingutrustningen för en 2 veckastur i Europa.

Söndag morgon lättar jag och drar mot tegelstenens hemland för att efter ett par stopp hos ättlingar och isracingfolk angöra Sachsenring och kolla in ISDE lag VM i Enduro under några dar.

Därefter går färden vidare till Milevsko i Tjeckien för att besöka Isracingfamiljen Klatovsky under några dar.

På nåt sätt ska jag sen trassla mig norrut genom Tyskland igen och förhoppningsvis göra ett par strandhugg hos gamla Isbekanta och landa i Holland i en håla som heter Tzummarum där dom flesta Holländska isracingmänniskorna bor.

Ja sen är det nog bäst att vända hemåt innan halkan slår till och var tillbaka hos Svea Livmoder nån vecka in i oktober.

Vi hörs/Hälsar Friherren Tomas

 
 
PS. Jag har med på resan en liten datapadda så jag ska försöka uppdatera bloggen ibland.
Jag kan nås på mobilen +46 705608067
Mail under resan [email protected]
 
 

Kommentarer
Postat av: Brossan till pensionären Lazon

Lycka till, och hälsa Fårskallarna från ön Manx

2012-09-21 @ 23:54:00
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0