Dirt track eller Flat track

Jag hittade en del sköna bilder från det stora fågellandet väster om Norge. Jag tror det är Flat track men jag har inte koll på skillnaden mot Dirt track så min personlige rundbane expert Ludde är välkommen att räta ut frågetecknen.
Amerikan Eagle. 
Vackrare än så här kan det knappast bli
 
Jag tror att man startar ungefär 16 i bredd och kör ca 18 varv /heat 
Hårigt uppställ med bägge fötterna uppe.
I taskigaste fall måste man bryta med överhettad motor
 Detta är verkligen Heavy Metal med äkta flammor och allt.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Snygg utfyllnad i Albinbloggen

2013-08-26 @ 18:45:50
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde.

Flattrack kallar man det. Dirttrack är vad vi kallar MX. Man tävlar på olika typer av banor. Mile, Halfmile, Shorttrack och TT. I det sistnämnda finns även högersvängar och hopp.

2013-08-26 @ 20:29:39
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0