En vecka när jag inte trodde att nåt märkvärdigt skulle hända.

Ja lite intressant blir det när man blickar tillbaka några dagar och funderar vad man gjort sen Långlialoppet i lördags.
 
Till exempel så hade lilla duvan dukat upp till ett utsökt kräftgille till lördagskvällen.
Kräftor ostpaj och gröna kortbuttar mm förgyllde vår afton.
 
Sedan vidtog ett par dar med BMW service diverse kamerala uppgifter till försäkringsbolag med mera.
 
På måndagen blev det en tågresa till Stockholm, staden där kungen bor ni vet för ett spännande möte som jag förhoppningsvis får återkomma till.
Ett annat spännande möte blev det när jag råkade snubbla på garagekollegan Benny "Lerhandlarn" Sollo som bjöd mig på en hisnande färd i Stockholms undre värld.
Benny bygger tunnlar 40m under Stockholm för den nya pendeltågsstationen
 
På tisdagen drog jag och lilla duvan iväg på en 2 dagars MCtur via ringlande småvägar upp till Siljanstrakterna där vi passerade en väldans massa småbyar som innehöll en midsommarstång i varje byhåla.
 
Första stoppet på Gesundaberget där jag limmade ihop mina brillor för 23e gången efter att dom åkt i backen vid demoteringen av min hjälm.
 
 
 
Väl framme i Mora efter att även rundat Orsasjön, där vi för övrigt hade den otroliga glädjen att i Orsa få se den korte och tjocke Kalle Moreus ätandes en mjukglass som inhandlades på Statoil. Så installerade vi oss på ett enkelt men mysigt boende på Prinsgården i Mora.
Det blev en promenad in till centrum via ångbåtskajen för att kika på lite fina vita båtar.
Den minsta båten heter Sven
En härlig 3 rätters på Hotell Siljan gjorde att magen stod ut i alla  åtta hörn till kvällningen.
 
På onsdagen väntade en kulturell start då vi skulle besöka Zornmuseét. Ett intressant bildspel som sa en hel del om en av Sveriges största konstnärer visades. Man kunde mellan raderna skönja att han var en riktig kn---gubbe men måla,etsa och skulptera kunde han men köra MC tror jag han inte fixade.
Ett tjusigt självporträtt av den gode Anders Zorn
Snygga kvinns fanns det före anorexins intåg som kvinnoideal
Inget har förändrats på 100 år
På hemväg. Gudrun promenerar på den 628m långa bryggan i Rättvik 
Familjen Dopping ute på en simtur i Siljan.
 
Ja en trivsam 40 milatur blev det frånsett nån ömmande svanskota. Nu väntar ett par dagars stillsamt mekande och en del lättja innan jag på lördag ska stila med min Albin -43a inför publiken på Röforsloppet.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0