Änglavingen är på upploppsrakan nu.

Har ägnat dagen och kvällen åt diverse slipning, målning, maskering, målning igen och slutligen demaskering.
En räjsig nummerplåt har det blitt,som jag klippt och valsat till kanten på
Eftersom det är något av racetema på hojen så ser det fartfyllt ut med sådant. Nr # 49 anger födelseåret för såväl hojen som mig, jag hade även en -48 men de sålde jag i våras till Sala motorcirkus så den har gjort tjänst i "The wall of death" och klättrat på väggarna i deras tunna.
 
Tanken på hojen däremot härstammar från en 1940 års Huqvarna 98cc och den hade det speciella utseendet som kom att kalla den hojen för änglavingen. Att den dessutom var smalare och snyggare gjorde mitt val lätt.
Så här ser Änglavingeoriginalet ut
 
 
Här pågår maskeringarbete. Full koncentration med förlagan i bakgrunden.
 
Så här kommer tanken att se ut med den nya färgsättningen.
Lite klarlack oxå så blir det blankt.
 
Jag räknar med att fixa till dom sista detaljerna i veckan så det kan bli en provstart som julklapp åt mig själv.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Nu kommer Wats att bli stolt över dig, om han blundar för motorvalet.

2013-12-16 @ 23:11:40
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Motala Christer

Jag bugar mig för ett trevligt bygge, men "Kinasnurra" är väl lite B, kanske. Men snygg ser den ut att bli. Du är duktig på att "pappslöjda", klippa och klistra du Larsson.

2013-12-17 @ 07:55:30
Postat av: Anonym

Så fin :)

2013-12-17 @ 18:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0