Jag hade ju en passande rubrik men den trillade ur skallen.

Lite plåtjobb av skiftande slag.
Jag gav mig på att tennspackla en bula och en del rostporer på tanken idag. Ja tennspackling är ju en väldigt basic variant av spackling och är den i mitt tycke bästa metoden. Eftersom jag jobbat en massa år som kabelreparatör på Televerket så har det hantverket hängt med, tekniken är ju så gott som densamma som vid karosseriarbete.
 
 Se så fint det blir med lite efterbearbetning med pansarfilen
Det är ju även det bästa sättet att laga rostporer i bensintankar. Jag upptäckte en porläcka på andra sidan av tanken som för övrigt är från 1940 som jag också tätade med tennspackel.
 
Mer plåtjobb hann jag också med. Det blev till att våtslipa det som ska kallas sadel och är tillverkad av aluminium.
Våtslipad med 800 papper. Pervomatcho sittplats
 
Det artar sig bra med färdigställandet så om nån vecka till bör den kunna provstartas.
 
Det finns alltid nån som är värre.
Här ses Christer Watz backracer med svartqvarnram och en 1934 Husqvarna 500cc rundbanemotor. 
 
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Här står jag i andra tankar, kanske duger som rubrik.
eller: Det var det som var tanken.

2013-12-11 @ 23:38:07
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är tanken som räknas ...

2013-12-12 @ 18:49:52
Postat av: grogg

Kan du photoshoppa bort det bajsbruna eländet i förgrunden så att man kan njuta. Zooma gärna in efter det.

2013-12-14 @ 00:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0