Motorcykelåret som gått.

En summering av året med i huvudsak MC minnen.
Jag kör med små bilder som går att klicka upp till stora
Januari; 
Ingen MC åkning i Januari men en himla massa plogning på Brunnsjön. Det blev plogning  av skridskobana, flygfält, bilbana och isracingbana dessutom så spårade jag till ett skidspår till lilla duvan.
Isracingbana på G                         En massa plogat blev det.         Benny lerhandlarn  
                                              
 
Februari;
Det roligaste i MC väg som hände i Februari var när tidningen Classic Bike var här och gjorde ett reportage om hur pensionärerna i Dalarna ja snarare från Säter Hedemora området roar sig på skidor. Det blev ett snyggt reportage på hela 10 sidor.
Vardagseftermiddag vid timmerkojan                              Bättre än Wasaloppet 
                                                        
 
Mars:
Skojigaste händelsen i Mars var regularitetstävlingen  Färnsjörepan i Filipstad där jag deltog med min måttligt dubbade Albin och resultatet var oxå måttligt. Skoj däremot var att brorsan Svante vann MC klassen
Fram räckte dubben till             Här spinner jag iväg        Världens snabbaste badkar
                                 
 
April;
Min sivagnsräser Miss piggy var nu färdigbyggd och processen att få maskinkort påbörjades men efter 4 månader så gav jag tillfälligt upp att få den godkänd men skam den som ger sig.
Miss Piggy                                   Sista argumentet var att den hade fel färg!
                  
 
Maj:
Jag brorsan Svante och garagekompisen Wärner ( Anders Westlund) drog iväg till Teterow i nordtyskland på en MC semester och kollade en grym gräsbanetävling på Bergring.
Gubbarna på G           Ost och vinlunch på den livade campingen
                                       
 
Juni;
Ja det blev till att köra en backtävling i Torsby med gamla herr Albin. Alltid kul och välarrangerat på backtävlingen "Stellan Strands memorial". Inte så noga med hojarna bara det är en frän hoj så är Du välkommen att delta.
 Kontraster Janne Anderssons SAETA                       Arne Linds SRM       
                                                  
 
Juli;
Jag gjorde en touringtur till Anderstorp på BMW tegelstenen och kollade lite Classic Racing. Jag agerade dessutom speaker vid en ganska trött TT träff  utanför Hedemora, ytterligare ett speakergig hade jag i Säter vid MC/Moppe/Traktor cruisingen.'
TT träffen                           Roffe Granlund på Anderstorp           Rymdmoppe i Säter
                                                 
 
Augusti;
Det rullar på. Jag skaffade en veterantrial MC SWM Jumbo 350 1982 och påbörjade renovering. Allt om MC var i garaget och gjorde ett reportage som kommer nån gång under 2014. Jag körde uppvisning med Herr Albin i Röforsloppet i samband SM. Det blev även åkning i Filipstad och backtävlingen Långlialoppet. Så jag måste påstå att Augusti var en händelserik månad.
Brorsan på sin SOH i långliabacken                                Jag själv i Röforsbacken
                                                      
Min SWM före renovering          Allt om MC gänget                     Garagegänget
                                    
 
September;
Jag fixade en moppeorientering för garagegänget. Några av oss gjorde oxå  en utflykt till Tärnsjö för ett överraskande kul MCarrangemang. Renoveringen av min trialhoj slutförs
Två lätt förvirrade                                  Museibesök i                   SWM hojen startklar
    mopedorienterare                            Nybyggarland Tärnsjö
                                      
 
Oktober;
En ganska lugn månad. Jag premiärkörde min trialhoj.Garagegänget åkte på en museumresa till Kallhäll och Enköping och Änglavingeprojektet drog igång på allvar sen blev det en MC tur till MC collektion
Premiärtur med trialhojen.                           Kåre guidar oss i Kallhäll    
                                    
Italientema på MC collektion                     Änglavingen börjar ta form
                                   
 
November;
Största delen av månaden var MC befriad i och med att jag åkte till Zanzibar på semester men lite fortsatt byggande på Änglavingen hanns allt med.
Roligaste hojen på Zanzibar                         Änglavingen får färg
                                   
December;
Slutspurten av året har tagit vid. Jag hade som mål att få klart Änglavingen i år vilket jag lyckades med. Vad värre är! Är att jag spontanköpte en halvfärdig VW buggy på tradera som jag inte vet hur jag ska ställa mig till. Jag har ju försökt intala mig själv att allt mer än tre hjul är pest och pina så om ndet finns någon som vill köpa buggyn så finns den att få för ett ytterst facilt pris.
Buggyn lastad för färd till Hedemora                     Änglavingen i full blom
                                         
MC året ska inte sluta för tidigt så idag tog jag årets sista asfaltstur med BMW tegelstenen
Ja man hinner med mer än man tror vilket märks när man summerar MC året. Självklart så sker det mycket annat minnesvärt där inte motorcykeln är med men eftersom det är mitt största fritidsintresse så tar det stor plats. 
Gott nytt år på er alla med en önskan om ett bra MC år 2014. Och må alla människor oavsett kön, ras, religion och lönegrad leva i fred, samförstånd och kärlek.
 
Vi hörs 2014 /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Vad en hinner med om man har ett brinnande intresse, och en förstående fru.

2014-01-01 @ 13:02:26
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0