Jämmer å elände.

Tänkte jag skulle ta och beklaga mig en del. Jag har varit totalt utslagen av nän djävulsk influensa, om det varit svinvariant eller inte vet jag inte men febran har det vart hela veckan och jag har hostat så jag tuggat på lungorna och fätt  ömma revben på köpet. 
 
För  Er som inte upplevt febran kolla detta  http://www.youtube.com/watch?v=KHI66YwNu3o
 
Av förståeliga skäl så har jag inte åstadkommit ett jota på sivagnen och knappt orkat slå på datamaskinen, men som tur är så har jag lagt ut en del jobb på entreprenad. 
Brosssan som är innehavare av en ultraljudstvätt har tvättat alla 4 Mikunin med skinande resultat
Som ny efter tvätt
 
Jag kan meddela att förgasarna innan tvätt kunde betraktas som sanitära riskområden, botten på flottören såg ut som ett igenslammat avloppsdike. Nästan alla O ringar var trasiga och packningarna var söndertorkade.
Eftersom lerhandlarn Benny tagit åt sig att göra iordning domsamma så lämnade jag med varm hand över jobbet på honom för han är bra påläst vad det gäller Mikuni och att han är pedant är ju ett plus.
 
Hutlösa på gränsen till kriminella priser på originaldelar.
Asså jag beställer renoveringssats till förgasarna från MC shopen i Karlstad. Jag har tidigare sett att Lelles säljer     såna för 435kr inklusive flottörnålar till samtliga förgasare.
Jag får i ett brev 16 O ringar och 4 packningar för 796 kr men inga trottelnålar, dom behövde nog inte bytas tyckte han jag pratade med men det fanns att köpa för 96 kr st ggr4    
Det är inte utan att man känner sig dum i huve som på mitt ynka friherreapanage betalar detta.
                                                                               
 
Visst original är ju alltid original, men jag måste ju ifrågasätta hur det är möjligt att vara ca 200 % dyrare. Dessutom kan  man väl ifrågasätta om gummit i O ringarna åldras eller om det varar i evigheter eftersom förpackningarna ser ut att vara från sent 70 tal.
 
Så där nu har jag fått gnälla av mig lite men jag ska försöka att inte vara så naivt godtrogen i framtiden utan göra lite mer prisjämförelser.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Visst är det skönt att hålla på med enstånkor eller rysshojar. Jag fick två nya kompletta ryssförgasare för ca 1000 lappen.

2013-02-01 @ 21:39:45
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Fleetwood

Lite sent nu men kollade du med http://www.braigasen.com/ oxå?

2013-02-02 @ 16:01:50
Postat av: Bloggarn själv

Till Fleetwood. Nej jag klantade mig så Kernell glömdes helt bort. Hade jag ringt honom så hade det säkert blivit billigare samt att man fått en massa nyttiga tips på köpet.
/Tomas

2013-02-02 @ 21:19:51
Postat av: Frun

Det kan ju bero på febran ....

2013-02-02 @ 22:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0