Lite sivagnsjobb

Ja det finns alltid nåt att pyssla med. I fredags pajade min gamla finnopel. Det är ju själva fan att inte en 1700 kronorsbil går i evigheter men jag lägger inget krut på den så den fick gå till skroten och jag får sköta mina ärenden till fots vilket känns hälsogörande, förresten så är det ju bara nån månad kvar tills det går att plocka fram landsvägsloket och jag hörde talgoxen pumpa cykeln för en vecka sedan..
 
Lite sivagnspyssel var det ju. Jag gav mig in på att fixa till dom sönerdragna skruvskallarna till luftskruvarna som hör hemma på Mikuni gälarna.
4 välanvända skruvar
 
Jaha vad kan man göra åt sånt här då annat än att köpa nytt?
Jo jag lödde igen skallarna så inte ett mejselspår blev kvar
 
Sen filade jag till skruvspåren och vips så går dom att använda igen
 
Och nu över till lite gissningstävling 
 
Vad är dett fför mojäng jag stekt ihop? Rätt svar ger en gratis 5 minuters torrburkning i isgaraget
 
I morgon bär det av på skojsig vinterkörning medelst MC. Jag får låna brorsans fulldubbade SOH dominator medans resten av gubbsen kör skidförsedda knarrar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dr. Brinkman

Hmmm.
Endera är det en sockerkaksform som byggts om till vätgasgenerator för sprittillverkning eller ett uppsamlingskärl för vevhusventilationen på sivagna.

2013-02-19 @ 08:13:25
URL: http://matsbokurvan.nu
Postat av: Anonym

En ubåt med två avgasrör ?

2013-02-20 @ 21:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0