Nu stretar det.

 Efter att ha fått påpekat från maskinansvarige att min frambroms var undermånlig och hade för liten skiva  (vilket jag helt håller med om)  så insäg jag att här behövs göras en kraftfull förändring. Sagt och gjort så började jag fundera var man kunde hitta nån som kunde tillverka en större bromskiva och det visade sig att hjälpen fanns närmare än vad jag nånsin kunde ana.
Hjälpen fanns att finna hos 2 gamla (nja inte så särskilt gamla om man räknar år) enduropolare som driver ett väldigt avancerat företag. www.3line.se och som inte ser några begränsningar vad det gäller styrd plasma eller laserbearbetning.
Skivor till kaffet.
Den gamla 190mm till höger och den nya 250mm till vänster 
 
Efter sedvanligt Lazonskt bysmide så lyckades jag få till radien  och diverse fästpunkter ivrigt påhejad med glada tillrop av Ludde som  likt mig tycker att en inledning av Jesus uppspikande på plusset bäst inleds i isgaraget mer sakralt får man leta efter.
Storskivan på plats med nytt fäste och allt
 
Lite mer "von oben" det vart ju bra det här
 
 
Måste tacka Ludde för vänligt bistånd. Utan black mintu så vet jag inte hur detta haade slutat.
 
Far till småland några dar så det får bli en semester/paus i friherrelivet några dar.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Ludde

Det var bara trevligt att vara i garaget o tänka på Jesus.

2013-03-29 @ 14:31:57
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Frun

Snygg karl på kaffemuggen ;)

2013-03-30 @ 10:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0