Senaste nytt från min Färnsjörepa.

Jaha å hur gick det här då kanske den nyfikne undrar?
Ja nu är det ju så här att jag har anammat dom modärna olympiaders grundare Pierre De Cumbertains valspråk "Det viktigaste i livet är inte att segra, utan att kämpa väl" så i så fall är jag alltid en segrare.
 
Jag vet inte hur det gick till men i min andra repa så hoppade kedjan efter diverse kast på herr Albin och den lyckades rycka loss bakhjulet så det blev tvärstopp 20m före mållinjen och jag orkade inte släpa 144kg Herr Albin över mållinjen. Antingen får Herr Albin banta eller så fär jag växla ut mitt fett mot muskler. 
Se sån stil jag har. Bevisligen har jag kört på Färnsjön
 
Minimalt med dubb  gjorde resan spännande. Men det är alltid trevligt att vara på dessa skönt avspända Värmlandsrace trots att jag inte lyckades fullfölja. Jag uppskattar publiken till ca 3000 pers som släpat ut grillar frigolit och öl på isen och såg ut att trivas.
Albin sr och Albin jr i förgrunden samt en massa kul fordon i depån
 
Ja det är ju depåupplevelsen som gör resan värd. Det vimlar av skönt patinerade Roddar blandat med superbikes som hade sluthastigheter på över 260 kmh efter 400m. Och den Värmländska attityden att " de ördner säj" genomsyrar hel dagen.
Det här badkaret hade en Sucka GSXR 1100cc snurra och hade över 120 kmh över linjen
 
Det mest glädjande var att min brossa Svante vann MC klassen på sin SOH Scrambler och hade en difftid på bara 14/100 mellan åken, Grattis till segern Svante och jag gissar att Du nog var dagens äldsta MC förare så Posa får se upp om titeln som aktiv levande legend.
Kastar i en bild på en Rod eftersom 4 hjulingar var i majoritet. ( gamla 16mm isnabb greppar)
 
Länk till resultaten där ja konstigt nog har fått en tid även i andra repan.
 
Nu får det bli en pilsner. en macka och lite ostbågar för att bygga muskler inför kommande äventyr.
 
Vi hörs /Tomas
 


Kommentarer
Postat av: Brozzan

Kanske hela tävlingen är båg, eftersom du fick en tid utan att gå i mål!?
JaG TÄNKER INTE LÄMNA TILLBAKA VERKTYGSLÅDAN , MEN BUCKLAN KAN DOM FÅ.

2013-03-03 @ 21:00:51
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0