Vårtecken.

Förutom att talgoxen hysteriskt verkar pumpa cykeln med sitt gnisslande läte när solen tittar ut så har jag sett lite färgglada och värmande ljuspunkter.
Vid spritparkeringen i Hedemora har någon dekorerat en lyktstolpe med en virkad grej
 
Man blir liksom glad och upprymd av att se såna här värmande dekorationer som ett slags positiv graffity.
Vet inte om jag stavade rätt i slutet av den förra meningen men det kan vara svårt att veta för en som gick ut folkskolan 1964 att förstå den modärna amerikaniserade Svenskan.
 
Jag var och hälsade på min kompis Stefan (Inge Fet) Wemmenlöv idag för att se vad som dolde sig i hans kreativa gömmor den här gången.                                                                                                                
Och ja visst fanns det som vanligt nåt kul i Stefans garage.
Där fanns en Honda CB 750 chopper. En 1970 som blev chopppad 1976 och den andades den skaparglädje som fanns vid den tiden då det var hur hippt som helst att bygga chopper av allt  som rullade. Det är hur skönt som helst att beskåda en orörd chopper från den tiden istället för dessa såpopera framställda OCC monster som vi matas med i televisionsapparaterna. 
Den är visserligen inte hans men den står i han gargae för stefan var som vanlgt behjälplig för att få motorn att gå rent.
 Säga vad man vill men visst har den charm, denna bakstelopererade Honda 
 
Förr övrigt så håller jag på att bygga om framstreten på sivagnen till en större skiva vilket medför att jag får flytta ut bromsoken med fästen som jag kommit en bra bit på.väg med
Jag ber att få återkomma.
 
Vi hörs/ Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr T

Nog skulle väl svammel platsa i en såpa

2013-03-28 @ 13:19:00
Postat av: grogg

Den där var nog inte ens snyggt 1976 och nu är det dags att skicka spektaklet till Gisslarbo, ifall han vill ha den... Tror bestämt att ifall den hade varit så orörd som påstås så hade den haft en King&Queen sadel.

2013-03-28 @ 21:41:38
URL: http://grogger.blogspot.se/
Postat av: Bloggarn själv

Till Grogg. Snygg eller inte så innehar den trots allt lite kultstatus. Den är hursomhelst ombyggd eller inte sedan skapandet -76 ett stycke historia som icke hör hemma på skroten för detta skulle ju vara döden för den Svenska chopperhistorien att inte ha några original kvar.
Tänk Dig själv vad Husqvarna museét skulle vara utan alla lyckade och misslyckade original?
/Tomas

2013-03-28 @ 22:58:00
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Ludde

Jag håller inte med Grogg riktigt. Jag tycker dom är så pass fula att dom blir snygga.

2013-03-29 @ 14:19:47
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: grogg

Lite som att titta i spegeln då ;)

2013-03-29 @ 18:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0