Kosläpp.

I dag blev det en MC tur med min favoritspätta till Karbenning för att kolla in årets kosläpp.
Sanslöst ystra och galna fjällkor och kalvar skutta ut som galningar och påminde mycket om lördagskvällens marknadscrusing i Hedemora. 
Dom hälsade våren på sitt alldeles egna sätt inklusive stångning och kraftmätning för att kolla in vem som skall få leda flocken kommande säsong. Precis så uppfattar jag raggarna på stan och dom är nästan lika roliga.
 
Häftig 3 kamp
 
Karbennings gård producerar både fjällkor och fantastiska ostar gjorda av mjölken från fjällkor
Tänk er själva. Första gången i livet ute i solen. 
 
Ytterligare en skakig rulle av demonregissören.Mitt skakande med kameran är ytterst genomtänkt och får betraktas som konstnärlig frihet.
Klicka och njut av ko/kalvsläppet
http://youtu.be/HaZnmiglnoM
 
Jag kom att tänka på att vi i min ungdom kallade snutbilarna för fjällkor eftersom dom var svartvita, men det skulle ju inte funka idag när bilarna är blåvita. Möjligen kan jag tänka mig att dom skulle kunna kallas Belgian blue.
Det är ju så här snutbilarna i Hedemora ser ut nuförtiden
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0