Nu har jag varit i Afrika igen. del 2

Det är allt en annorlunda kontinent. Högtrycken snurrar åt andra hållet, solen placerar sig spikrakt över skallen och stjärnbilden blir spegelvänd.
Det sprider sig lätt en osäkerhet över en blek förvirrad Svensk när man hamnar neranför ekvatorn.
Jag blev osäker över detta.
Men antagligen ska man tvätta håret med duschen och använda tvålen som ligger i botten
Denna tingest fanns på muggen på Mercurys, så självklart blir man förvirrad.
Bara att ta sig fram till vårt slutmål för dagen var en omtumlande och spännande resa full av intryck som var för många och annorlunda att kunna smälta på stört.
Tre bybor från Jambiani som på två veckor lärde oss allt om sitt infödingsliv.
Baba Bosse, Carina, och Lindau
Håll i hatten
Två Svenska missionärer på Livingstone Bar. Undertecknad och reskamraten Jörgen
 
Se där. Jag jag hittade en läcker BSA parkerad i restaurangen. En kvarleva från kolonitiden.
 
Äntligen en riktig motorcykel på bloggen, övriga MCn på ön var idel kinesiska hondakopior som är ganska tråkiga.
 
Äsch inspirationen tryter, jag får försöka ta upp skrivandet en annan dag för att slutföra min Afrikarapport.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0