Nu har min SWM startats bravissimo.

 
Jag har trilskats ett tag och gjort en del fruktlösa startförsök med trialhojen. Jag var naiv nog att tro på orden som sa,  "att jag tror den ska funka". Efter att ett par kvällar ha kickat mig trött med diverse svordomar och eterinhalator som hjälpmedel så insåg jag att det ska nog kollas lite extra på tändningen.
Så här såg motorn ut för en månad sedan
 
Jag hade ju bara lyft5 cylindern och kollat kolv och vev så allt var OK vilket det var. 
Efter lite funderande lyftes svänghjulskåpan åter av och det visade sig att tändningen stod åt helvete fel.
Av med svänghjulet och si, x-kilen varv skalperad så nu har jag slipat in svänghjulet  efter konstens alla regler och petat dit en oförstörd x-kil samt justerat in tändningen med 1,7 mm förtändning och resultatet blev lysande.
 
Klicka in Er på länken nedan och låt oss njuta av det historiska ögonblicket när maskinen startar för första gången i min ägo.
http://www.youtube.com/watch?v=yAWYIw1fLWk&feature=youtu.be
 
Ser lovande ut inför nästa veckas premiärpass med Hedemora TT = (Hedemora TrialTokar)
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Bra jobbat Tompa! Nu kan nog Svante inte motstå lite åkning till veckan.

2013-10-04 @ 20:54:28
Postat av: Anonym

Vart är det änkt att den länken ska ta mig?
.be som i Belgien eller?

2013-10-04 @ 22:12:29
Postat av: Brozzan

Ja, nu kan du somna lugnt, lite förgasarjustering återstår kanske.
Vi hörs.

2013-10-04 @ 23:45:25
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: grogg

"Startar för första gången" är väl en sanning med modifikation? Annars ligger nog tvåtaktsdimman tjock i garaget för jämnan :)

2013-10-06 @ 18:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0