En tegelstensturné.

Min längtan efter att få träffa mitt barnbarn blev i lördags så överväldigande att jag åter gränslade min BMW för en längre utflykt ner till Värnamo. Jodå son och sonhustrun är alltid kul att träffa också men dom minns nog mig bättre än lilla Nova 1,75 år.
Farfar och lilla Nova. Ja hon kallar mig faffa numera och gillar MC ljud. 
Det blev en hyfsat rask resa ner på lördagen för att hinna umgås med mina kära.
 
Måndag morgon styrde jag kosan hemåt igen efter att ha haft en givande helg i Värnamo.
Det blev en hemresa i regn nästan hela tiden men jag måste återigen imponeras av vilket prima och genomtänkt tuoringlok som hojen är, inga extra regnåtgärder utan kåpa mm skyddar på ett så suveränt sätt jag blev inte ens blöt om vantarna. Den enda åtgärd som vidtagits för min komfort är att jag lagt på en så kallad "Airhawk"  en liten luftkudde på sadeln för att jag inte ska bli så öm i min smärta stjärt.
 
Jag valde att åka lite småvägar på hemvägen för jag hade för avsikt att träffa på en herre i en liten småländsk by som heter Äng. Tyvärr så förlitade jag mig lite onödigt myckert på min GPS som gjorde att det blev en del Enduroåkande på kostigar innan jag kom fram, men spännande blev det.
Mannen jag träffade heter Rune Berggren som har varit en framgångsrik Trialförare och var generalagent för SWM hojarna och numera levererar Beta trialhojar. Rune var en av dom som såg till i slutet av 50 talet att sporten växte sig hyfsat stor i Sverige.
Rune prickar av grejorna jag köper
 
Rune är en sann trialentusiast och älskar det han håller på med så han har inga planer på att varva ner, han är ju bara 78 år ung pöjken 
Det blev fika och hembakt tillsammans med Runes hustru och lite sånt där trivsamt MC snack runt köksbordet, han hustru körde för övrigt en Triumph trophy på 50 talet.
En del av Runes priser. Han har kört ett antal Scottisch 6 days trial
 
På hemvägen tillbaka så passerade jag Knohult! Jag måste dokumentera den anrika byn bättre en annan gång så jag får allt ta vägen förbi Rune fler gånger.
En del av prylarna jag fick med mig hem
 
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0