Mot Sveriges Jerusalem och Elmiamässan

Kan Ni tänka Er att klåparn från Isgaraget ska få en plats i hojbyggarnas finrum där det förväntas uppemot 80 000 besökare. Ja lustigt är det att efter att ha kikat på tidigare års hojutställare med byggen som kostat dom hundratusentals kronor ska få trängas med mitt anspråkslösa bygge i ädel tävlan.
Det är alltså den här hojen jag ska ta med till Jönköping under påskhelgen "ÄNGLAVINGEN"
Pust. Så här såg fjolårsvinnarens hoj ut i min skönhetsklass (Bästa Race hoj)
Ja visst Adam Nestor en av mina absolut största favoriter bland hojbyggare han vann med denna läckra Honda.
Det kanske svider lite att jag får vara med och jag tror juryn föll lite för att det är en Husqvarna med i dessa av Solstickan och Husqvarna färgade trakter. Eller kan det möjligen vara att jag med min fromma uppsyn faller juryn i Sveriges Jerusalem på läppen. Inte nog med att jag får äran att ställa ut jag blir bjuden på en schangdobel hotellvistelse tillsammans med lilla duvan Gudrun hela påskhelgen i J-ping.
 
Nån som vill köpa en för dagen nybesiktigad pärla som jag ställt iordning under vintern.
Fin som fan är den. kom och köp så jag kan få lite mer svängrum i garaget.
 
Måste bara visa en NSU Konsul 500cc 1940 med kamskaftmotor. Vacker tuoringhoj 
 
På torsdag drar vi mot småland med bil, släp, Änglavingen och trampcyklar. jag och frun.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Nästa projekt? Helt linje med dina tidigare och pågående. Dessutom nästgårds.

http://www.blocket.se/dalarna/Sun_98cc_ovanlig_MC_53281196.htm?ca=11&w=3

2014-04-15 @ 20:12:14
URL: http://grogger.blogspot.se/
Postat av: Brozzan

Lycka till.
Hoppas Kinas exportråd hör av sig för framtida retro-satsning.

2014-04-15 @ 21:06:34
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Kul som fan!!

2014-04-15 @ 22:24:59
Postat av: Motala-skägget

Undrar hur det här "kamskaftet" ser ut? Har absolut för mig att det sitter vanliga "stötpinnar" i den här tunneln.

2014-04-15 @ 22:26:47
Postat av: grogg

Förresten så känner jag att jag inte kan hålla med dig om Nestor och hans alster. Det jag får än en känsla av "fet glasyr". Kanske ifall han lackade hojarna på annat sätt... Nää, dom känns lite väl "svulstiga". Det är absolut inte hantverket utan snarare uttrycket som inte passar min smak.

2014-04-15 @ 22:28:02
URL: http://grogger.blogspot.se/
Postat av: bloggarn själv

Angående kamskaft så säger jag inte emot. Den gjorde bara intrycket av att vara en sån. Jag böjer min nacke och ler.

2014-04-15 @ 22:40:07
Postat av: frun

Lovar att komma med en teknisk och estetisk rapport om motorcyklarna när vi kommit hem så ni får lite bredd på kunskaperna ;)

2014-04-16 @ 19:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0