Lazons julkalender lucka 23

Nu är det dan före dopparedan. Kanske dags då att tänka på julens fina budskap som går ut på på kärlek, fred och jämställdhet. Det är många som hånar och spyr galla över tiggarna. Jag tror inte många av oss präktiga löntagare skull vilja byta plats med dom stackare som sitter i kylan för att få ihop några kronor i en jobbig förnedring. Jag har gett vika sista tiden och delat med mig och tanten som sitter varje dag utanför Hemköp hejar glatt på mig varje gång hon ser mig även om jag inte varje gång skänker något
 
Min stora idol är annars Karl Bertil Jonson som har fattat det här med Julen
Min hjälte Karl Bertil Jonson somnar till Arne Domnerus saxofon. Klicka på bilden
Idag körde jag igång med plogning av Brunnsjöns skridskobana så att Hedemoraborna kan motionera bort en del av julfrossandet. Hoppas att det uppskattas.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Häromdagen när jag gick in i lokala shoppingcentret så noterade jag att det inte fanns någon tiggare på plats, men konstaterade att klockan var 11:30 och att tiggaren nog hade lunchpaus.

När jag kom ut var han på plats och satt och och skramlade med sin burk samtidigt som han pratade i mobiltelefon. Inget konstigt med det jag har också telefon på jobbet.

2014-12-23 @ 08:06:10
Postat av: Kassasoren

Fint skrivet Larsson. Bara att hålla med om hur tiggarna har det. Du är faktiskt lite Karl Bertil Jonson ibland.
Bra jobb du gör på isen. Kommer snart och provåker. Var lämnar man kollekten?
God Jul till dej och din familj!

2014-12-23 @ 15:50:06
Postat av: BITTERPITTEN

Eftersom både den nuvarande regeringen och den förra ville att vi skulle gå med i EU,så tycker jag att det är skamligt av dom att dom inte accepterar EUs regler och tar hand om EU medborgare som kommer hit. Varför ska dom lämpa över kostnaderna på oss medborgare ? Det är regeringens förbannade skyldighet att hjälpa tiggarna istället för att bråka om makten.

2014-12-23 @ 20:43:59
URL: http://bittterpittten.blogspot.se
Postat av: Bloggarn själv

Eftersom jag aldrig gått med i EU så drar jag mitt strå till stacken å mitt eget sätt. Tycker vidare att EU och de som röstat på EU borde lösa detta med att göra en rättvis fördelning med flyktingströmmen till och inom Europa så vi slipper brunskjortorna.

2014-12-23 @ 20:57:45
Postat av: BITTERPITTEN

Du har onekligen en poäng där.

2014-12-23 @ 23:18:50
URL: http://bittterpittten.blogspot.se
Postat av: David

Arbetet uppskattas oerhört mycket, jag skall dit och åka en sväng imorgon. Bra jobbat!

2014-12-24 @ 20:51:14
Postat av: David

Arbetet uppskattas oerhört mycket, jag skall dit och åka en sväng imorgon. Bra jobbat!

2014-12-24 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0