Det är jobbigt att vara TV sportfåne.

Ja kanske ännu jobbigare att vara Norsk vallare. Skit samma dom glada guttarna och jenterna från väst klår ju oss i den totala medaljstriden ändock. Men i min trånga vintersportvärld så tycker jag att det är längdskidor som är det bästa med vintersport.
Kan detta vara en kommande OS gren
 
 
Jag tror inte Northug är en så dålig människa som media vill göra av honom, han är tydligen ganska tjenis med Svenskarna men det är alltid bra för alla sporters mediabevakning att ha någon badguy. I speedway har vi ju Nicki Pedersen.
Niki svalkar sina känslor
 
Rallycross hade ju tidigare Martin Schanke och Per Eklund det är ju dom här profilerna som skapar rubriker medans Hansen fick förlita sig till sin förarskicklighet
Tycker nog att Schanke var mer färgstark än Northug
Härligt är det att vi sen får möta dom Finska Lejonen anförda av 44 åringen Teemu Selanne i hockeyns semifinal i OS. Möte mot Finnarna lämnar aldrig någon oberörd
En osminkad finsk hockeyhjälte Teemu Selanne
 
Känns att det blev väl mycket omotoriserad sport på bloggen nu så vi drar väl till med en skön depåbild från 50 talets TT lopp i Hedemora. Man hade redan på den tiden maffiga depåbussar. Bilden norpad av TT experten Pelle Hedström som har massor av bilder och material från den tiden.
Irländaren Bob Matthews faschionabla racingbuss
 
Detta OS stör mig något i mitt mekande men å andra sidan så har denna mildvinter fört med sig att plogandet på Brunnsjön har varit ett minimum.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Lerhandlarn

Heja Finnland

2014-02-20 @ 08:01:53
Postat av: Anonym

Heja Svärje!

För övrigt var det den fräckaste racingbuss jag sett!

2014-02-20 @ 20:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0