Sökandet efter Björnstenen.

Veckans bloggtrend från Södra Dalarna tycks bli motion. Alltså nån form av fysisk aktivitet. Brorsan startade veckotrenden igår på sin blogg http://hojbygget.blogspot.se/. Sen aviserade Sätermannen att hans nästa inlägg på sin blogg http://satermannen.blogspot.se/ skulle komma att handala om motion. Eftersom jag är ytterst trendkänslig och emellanåt trendskapande så hänger jag givetvis på.

Det här med motion är inget nytt för mig men jag är tvungen nu på ålderns höst mitt friherreämbete till trots att försöka promenera mellan 5 till 10 km en fyra dar i veckan.

Jag har den senaste tiden varit drabbad av en farsot benämnd som förkylning och har väl tappat min näsa på ca 46 liter snor men i morse kände jag mig piggelin igen.

Javisst ja Björnstenen stog på programmet idag. Min plogarkompis Rune som är uppväxt på västkusten av Brunnsjön har berättat om en bergknalle vid nordvästra sidan av sjön som det finns en del sägner om. Sagt och gjort det blev en snöpulsarpromenad runt sjön för att finna den mytiska stenen vilket jag gjorde.

Här har vi besten. "Björnstenen" högt uppe på bergknallen.

Här krävs ytterligare spaning. Jag såg varken björn eller vargspår idag men nallen ligger väl och slaggar den här tiden på året.
En björnklöst tall 20 m från stenen blev dagens skörd.  
 
Promenaden fortsatte till ett av snöskoterfolkets favorittillhåll "Solsidan" som ligger på betesområdet Lalarp.
Man har fixat till en trevlig grillplats och jag måste säga att det är exemplariskt skötsamma skotermänniskor som huserar där. Det finns huggen ved på platsen och inte tillstymmelse till skräp dessutom så är skoterspåren utmärkta till att promenera i.
Solsidan uppskyltad.
 
Vandringspaus på Solsidan.= Livskvalitet trots avsaknaden av sol
 
 
 
Inte så mycket MC men det blir det på lördag den 8 februari för en trivsam garagekväll.
 
Oraklet Tord Lundgren kommer att hålla ett föredrag med bildspel om Isracingens historia. Varmkorv och öl samt osande R olja i stekpannan borgar för den rätta Isracingkänslan kl 18.00 i isgaraget. Under eftermiddagen kommer det att metanolgasas med Isracinghojar på Holmsjön strax utanför Hedemora.  OBS Ingen entré men pilsnern och korven mm köper ni i Isgaraget. Välkomna
Vill ni veta mer så maila [email protected] eller ring mig Tomas 070 560 80 67
 
 
Kanske vi ses på lördag. /Tomas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0