TT loppet på olika vis.

Det dom flesta förknippar med TT loppet i Hedemora är väl dom anrika tävlingarna från 1933-34 samt dom riktigt stora loppen 1949-58 visserligen så hette dom tidgaste loppen Hedemoraloppet men i folkmun så var det alltid TT loppet som gällde.
Ducatiförarna Varg Olle Nygren och Degli Gianni 1956
En av dom största Geoff Duke Norton
Den snabbaste av dom alla var Australiensaren Keith Campbell som satte barekord 1957 och seglade runt TT banan med en snittfart av 172 km timmen. De ni
Campbell på sin MotoGuzzi 1957 sista året med lång kåpa
 
Och nu över till TT loppet på ett helt annat vis.
Eftersom jag för att hålla min ståtliga manskropp i trim motionerar flitigt så faller det sig helt naturligt att ganska ofta innefatta TT banan i mina längre promenader. Banan mäter 7,2 km och hemifrån mig blir det en nätt promenad på 10km. Det är inte utan att minnena väcks till liv efter banan som i stort sett har samma sträckning som senast det begav sig på allvar.
Funbeat hetter den trevliga applikationen på min smarta telefon som har kartan klar när jag pustar ut därhemma efter en tur
 
Det är absolut ingen nödvändig sak att ha funbeat i telefonen men jag kan inte låta bli att gilla den. Eftersom jag ändå har en smartphone och en dator hemma och det inte kostar nåt så kan man gott glädjas åt lite tekniska finesser. 
Jag är visserligen MC nostalgiker men allt modärnt är ju inte bara skit såsom Facebook, Smartphones och annat sköj. Den här applikationen talar dessutom med jämna mellanrum om för mig vilket tempo jag håller vilket är bra eftersom jag lätt svävar iväg i tankarna när jag motionerar och intar sköldpaddstempo.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Alla är vi eller blir Nördar av något slag, en klok man sa en gång: Egenheterna förstärks med åldern.
Och det stämmer alltför väl, även på han som sa det.

2014-02-10 @ 18:37:08
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: grogg

Liknar något bygge jag sett
http://www.blocket.se/ostergotland/Bobber_objekt__51930195.htm?ca=11&last=1

2014-02-15 @ 17:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0