En produktiv dag.

Tycker allt att jag varit hyfsat alert i dag trots denna plågande värme.

Förresten varför får man inte klaga över att det är så förbannat hett?

Allt annat väder såsom regn, snö, kyla, dimma osv är det helt OK att gnälla över. Jag tycker det är diskriminerande eftersom dom nyss uppräknade vädren alltid går att skydda sig emot med skapliga kläder medans man för att skydda sig mot värmen måste ta till en massa miljöförstörande åtgärder såsom AC, Iskubmaskiner och kall öl.

Åter till min produktivitet. Jag har lönearbetat med diverse kopparslageri på kyrktornet i Dala-Floda hela dan.

Äcklig värme uppe på kyrktornet 

Hem och pusta ut stund, laga käk för att sen ta sig till dalen. Alltså tisdagsträff i Säterdalen för motornostalgiker, det blev min NSU trialhoj som tog mig ner i dalen.
Bilden tagen vid ett annat tillfälle men det är undertecknad och NSU
Skönt att åka MC ner i dalen när massor av bilar fick vänta på att att någon åkte därifrån eftersom det var fullknökat. Som vanligt var Amerissarskeppen i majoritet men det fanns en del läckra Europeer att se.
En häftig gammal rally Fiat i bästa Walter Röhrl stil
BSA i gammeldags café stuk
Efter besöket i dalen bar det av hemåt för att på kvällskvisten vattna på mina grödor i Silvattspark kolonilott.
Här blomstrar det
Jag kom på att det kanske behövde ruskas liv i lite 2-hjulingar i isgaraget så stegen styrdes sen dit.
En gammal Peugeut racer fick sig en genomgång av bromsar, växlar och körställning. Nu ska här vevas. 
Av bara farten så ordnades det gnistor på min Cruiser med Kinapåhängare
Väl hemma kan jag konstatera att brunkolseldarna från Tyskland mosar regnskogsmördarna från Brasilien. Hoppas Holland vinner fotbolls VM .
 
Se där vad man hinner med på en ordinär tisdag trots den föerbannade värmen
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Usch nu får man skämmas för släkten,. jag höll också på att gå på att det där var en BSA. Moddad Yamaha ligger närmare till hands.
Hur f-n många gammelfordon finns det? Fullt i Säterdalen och fullt i Leksand!

2014-07-08 @ 23:37:25
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: bloggarn själv

Jag får skylla på värmen

2014-07-08 @ 23:56:54
URL: http://www.albinracing.blogg
Postat av: grogg

Se! En till som inte räds värme, själv röjde jag skog i tisdags, och släpade ut riset, på svärmors sommarstuga i plus 30C, vindstilla och i svärmar med bromsar. (hade föredragit mygg framom bromsar. Blåst och duggregn hade inte varit så illa det heller)

2014-07-10 @ 11:22:27
Postat av: BITTERPITTEN

Jag begriper mig inte på folk.
Svenskarna älskar att åka utomlands till värmen,men så fort det är varmt här hemma då ska det klagas.

2014-07-11 @ 09:17:22
URL: http://bittterpittten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0