Tillbaka till rötterna.

Tillbaka till rötterna. 
Läste igår att det skulle vara byadagen i Blyberg och kom på att jag har nån släkt där och att min mor har bott här en tid i sin barndom. 
Det blev en varm mc tur ditupp och jag tror att jg svettades ur mig ca 45 liter i min MC rustning men det var värt varenda meter och utsvettad droppe.
Fiolspel, hantverk och en del kul fordon samt ett språk man inte förstår inledde min vandring i Blyberg.
På plats i Blyberg så tog jag en sån där modärn "Självis"
Jag slog mig i slang med en kvinna som hade en hel del fina foton som hon ställde ut. Det visade sig att hon var född i byn och jag förklarade för henne att jag nog hade en del släktskap här. Sen tog jag en promenad och när jag kom tillbaka så var hennes mor på plats och det visde sig att hon kände till ytterligare lite mer och tillade att mina släktingar var på plats. Fantastiskt jag träffade på tre st 3 männingar och såg skymten av en fjärde och alla i den lilla byn verkade känna till mitt släktskap. Det var nog närmare 60 år sedan som jag satte min fot i Blyberg och en man som är ett år äldre än mig mindes att vi lekt tillsammans som barn.
Tillsammans med 2 av mina 3 männingar från Blyberg. AnnaLisa och Göran
En omtumlande och häftig upplevelse att upptäcka en massa släktingar som jag inte visste fanns.
Som vanligt kan jag inte undgå att hitta roliga motoriserade farkoster och det blev inget undantag nu heller.
Whizzer skön Amerikansk 4t sidventilare på plats
 
Och nu till något ännu mer exclusivt.
Gissa bilen den som kan? One of a kind
 
 
 
 
 
Kanske man tror det är lätt via bilregistrets uppgifter men jag nöjer mig inte med dessa knapphändiga uppgifter. Jag presnterar svaret vid nästa inlägg.
1a pris blir en  skiva köttfärslimpa med gräddsås, potatis och lingonsylt till.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Jag vet, jag vet, det är den där träbilen som är gjord på Sollerön eller i närheten.

2014-07-24 @ 00:15:44
Postat av: Bloggarn själv.

Svante det är ett ljummet spår men inte tillräckligt för att få en skiva köttfärslimpa.

2014-07-24 @ 08:29:46
Postat av: BITTERPITTEN

Jag går bet. Men jag tror den är byggd av nåt engelsk ?

2014-07-24 @ 23:53:49
URL: http://bittterpittten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0