Kenneths sugga. (gristema idag)

Vi får återkomma till rubriken strax när jag ska utveckla veckans schwinerier
När jag Idag skulle företa en av veckans 10km promenader eller som dom gamla Hedemoragamängerna Mac Gänger och Tommy Ander brukade kalla gångarten som varken var gång eller joggning. Gogging var deras namn på motionsformen. Det blev en ytterst angenäm tur trots något leriga idrottsskor, men jag fick se en gåsplog på himlavalvet, 8 rådjur på en åker samt 4 st sångsvanar som dök upp ca 1 månad för tidigt i slamdammen vid Brunnsjöns norra ända.
Det lustiga är att jag stötte på en gammal bekant som jag lärt känna genom diverse Volvo affärer/mekningar. Han var för övrigt den siste som jag fick göra en felsökning på ett 32 k modem med, när jag för länge sedan hade trott att den konstformen var utdöd.
Kenneth som har en osviklig förmåga och ett kontaktnät som gör det möjligt att hitta gamla Volvos som man inte trodde det fanns.
En Volvosugga med okänt fabrikat på träbakdelen.
Hoppla hoppla vicken skön Volvo. Den är köpt i påbörjat skick med en Volvo V8 på 120 hästar, samma motor som satt i Volvo snabbe lastbilarna. En trött och törstig V8 men ändock en Volvo motor. Framvagnen bytt till modärnare Volvo skivbromsvariant och även bakaxeln bytt till modärnare plus att det sitter en automatlåda i den.
Original eller inte är för mig egalt eftersom dom nyare prylarna inte kommer att förändra utseendet. Tanken är att det ska bli en woody med snygga träspeglar som kan snickras direkt i träramen. Det kan möjligen bli en flipfront som inte heller kommer att störa bilden. Sammafattningsvis så kommer det att bli en diskret Svensk HotRod.
Kenneth håller på och färdigställer en PV 57a som blir till salu för att bekosta Suggan
Eftersom det är gristema idag så rundar jag väl av med en rapport om rymdgrisen. 
Jorå idag på förmiddagen så färdigställdes den. Jag provkörde med 2st seriekopplade 3 amp batterier den drog sig fram men det var lite för klen styrka för min öppet feta kroppshydda så det gick lite väl makligt.
Nu inväntar jag nästa pensionsutbetalning så jag kan kosta på mig ett par kraftfullare batterier så rymdgrisen får stilla sig ett par veckor innan jag kan köra lite tuffare tag med den.
Rymdgrisen i avklätt skick. Lägg märke till dom fotriktiga fotplattorna.
Här vilar sig rymdgrisen mot moderskeppet Miss Piggy
En vårlig reflektion för övrigt är att talgoxen som blir lätt hysterisk när det nalkas vår har ett läte som låter som en gnisslande cykelpump. Detta gör att jag helt ovetenskapligt tror att det var talgoxen som uppfann den gnisslande cykelpumpen.
 
Thats all folks.
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0