En lördag som bjuder på en del motorskoj i höstmörkret.

Det blir 2 kul arrangemang at kolla in på lördag. Tyvärr så kan jag bara kolla ett av dem eftersom jag som vanligt lovar bort mig på ideellt arbete.
Det ideella jag ska jobba på är en 6 timmar lång lagtävling i Enduro på Hedemora motorstadion, men detv häftiga är att inte mindre än 10 tuffa män ska ge sig på att köra alla sex timmarna solo. Inte för inte att Enduro är den tuffaste och största MC sporten av alla MC sporter världen över.
Kom och titta och köp gärna en Burgare eller nåt. Fri entré
 
Det andra arrangemanget som jag lyckats missa tre år i rad är den av Säterfolket arrangerade uppstartardagen
Alla som har en motor dyker upp och står opch puttrar med sina maskiner. Det brukar vara allt från små gräsklipparsnurror till gigantiska 20 liters dieslar
Jag lånar en vägbeskrivning från Sätermannen.
"Första byggnaden inom Säters tullar när du kommer söderifrån skulle man kunna säga, ljudet leder dig rätt. Ta med nått skit som inte varit igång på ett tag, en stiftnyckel, en skvätt bränsle o ditt goda humör, svårare än så är det inte. "
Det är nån slags ädre industribyggnad som ses från RV 70 efter 1a rondellen söderifrån men man svänger vänster vid 2a rondellen och åker söderut paralellt med RV 70
Pickens annonsering
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0