Påhängar/custom/cruisern börjar ta form.

Ja så där riktigt långt har jag inte kommit men jag har börjat få en idé om hur den ska bli.
Cruisern endast lite modifierad innan jag rev den
Va! Ska det här verkligen bli en moppe?
Jag har precis med en nyblästrad ram börja att loppa fast nåt ska bli en liten tank
Tanken kanske kommer att rymma 2 liter men på det bör jag ta mig 10 mil.
 
Min lösning på tankpåfyllning
 
 
Nu återstår att loppa dit en botten samt att tenna igen den så den blir tät.
 
Vi hörs /tomas
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Benke

Snyggt jobbat. Skulle gärna se dig tenna. Old school.
På köpet får du ju lägre tyngdpunkt.

2014-10-21 @ 07:13:58
Postat av: grogg

Någon som räknat på den där effektpipan eller är det en vild chansning. Är lite på hugget att köpa en likadan motor.

2014-11-07 @ 22:43:35
Postat av: Bloggarn själv

Angående effektpipan så är den.ytterst ovetenskaplig . Den har ungefär rätt volym för ett hyfsat bottendrag men det fördelar ca 10 cm.längre. Om Du kollar påhängarföljarna på facebook så finnet en massa svar.

2014-11-07 @ 23:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0