Dalarna lokalpatriotismens förlovade landskap.

Det är lätt att vara lokalpatriot när man kommer från ärans och hjältarnas landskap och förutom att vara lokalpatriot så jobbar jag som provokatör. Visserligen så tycker ju dom mer inavlade och inskränkta Dalamänniskorna som kommer från siljanstrakten och uppåt att vi rumpmasar inte är äkta Dalmasar men det skiter jag i.'
Jag tänker bjussa på en del Dalainspirerade alster som konstfärdigt har utförts.
 
1. Fet Siljansnärabo på alltför liten MC
2. Den här härligt kraftfulla MC hästen finns parkerad i Hedemora ishall,
nu snackar vi MC stad
3. Konstnären Pernilla Nyberg från Fors gör härliga MC skildringar och härliga Dalahästar, det är allt lite fantasifullare i södra Dalarna
4. Mer från Pernilla
5. Afrikansk eller Indisk elefant spelar ingen roll bara de kommer från Dlarana.
'
 
6. Hedemoras egen Dalaryttare togs fram till 500 års jubileet 1946, känns allt lite MC då det sitter en Hedemoraknutte på den och kör. För övrigt en upppiffad silo i bakgrunden
7. Hardcore kurbitz
8. Vi rundar av med en geografilektion á la Dalarna. Gyrots version
'
9. E lita kula med bara Dalarna på. Kan det bli mer patriotiskt
10. Moderatledaren Anna Kinberg Batras upplevelse av Falun får runda av
 
Jag hörde just att kompisarna till David Batra tycker att Davids hemsituation börjar bli dryg. Varje gång nån av dom ringer och frågar om han ska med ut och ta en bärs såp säger han att han måste fråga regeringen först.
 
Hjääälp nu gjorde jag det igen. Vadå? Drev med MMMMModeraterna, jag borde ju förstå att det är ytterst känsligt hos stora delar av min bekanskapskrets som inte tål att man driver om "det enda arbetarpartiet" men den smällen får jag väl ta.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och som god tvåa måste väl värmlänningarna komma, om dom nu inte håller på Norge.

2015-04-25 @ 23:26:58
Postat av: Brozzan

Det var jag som var anonym ett tag.

2015-04-25 @ 23:28:24
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Bloggarn själv

Ligger mycket i det Svante. Men drygast i sin präktighet är ju folket från Norr som kan skrodera och tycka att alla andra är skåningar och stockholmare som int begrip nåt. Och när dom fått skryta en stund för att invänta beröm då man sen artigt berömmer dom så svarar dom. "Asch int e de nåt märkvärdigt int". Nu känner jag mig som fördomspolis också.

2015-04-25 @ 23:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0