Tvåhjulsdag.

Idag var det en sån där dag då jag borde ha gjort nåt helt annat, men eftersom solen skiner och gargeverksamhet deklarationer och annat passar bäst under höst/vinter eller regniga dagar så kom jag på andra tankar.
 
Det blev till att grensla BMW tegelstenen för att dra till Västmanland. Målet var att konfrontera en suring från Surahammar som försöker blåsa mig i en bilaffär men där kammade jag noll men jag ger inte upp.
Eftersom jag inte tänker döma ut ett landskap för att en skithög är en skithög ty det ligger inte för mig,sånt får andra bloggare göra.
Det blev ett desto trevligare fikabesök hos en gammal bekant Gert Månson i Fagersta. Gert är en hejare på att få till modärna KTM och Husabergmotorer. Dessutom har han värvat mig till sitt team som förare i paradklassen och det jag skall köra är en giftig BSA 250cc på 11 kusar från 50 talet, blir nog inte så stressigt men det är det ju inte i kurvorna i paradklassen.
Det är den här som jag ska leka TT förare på när den blir klar.
Det blir nog lattjo att bli helsponsrad paradåkare.
Det fanns en del kul kulthojar i Gerts verkstad blandat med en massa modärna motorer som var inne för behandling. Han är flitigt anlitad.
Bengt Åbergs gamla Yamaha HL som kördes i fyrtaktscupen på 70 talet
En enastående bekväm och trevlig mekarpall pryder sin plats i verkstan
Snygg Triumph trophy -67
 
Färden gick vidare via Biltema i Västerås för att vända norrut mot ärans och hjältarnas landskap Dalarna,
Det kändes fint att svänga in i Ansta strax norr om Västerås för att kolla in utvecklingen av Sixten Janssons motorcirkus. Det är alltså Robin Janssons seriösa bygge av en motordrom " Wall of death" som nu nästan är fullbordat.
En grymt välbyggd motorcirkus.
Gänget med Sixten har kunnat träna hela vintern eftersom den varit täckt och när det behövts varit uppvärmd. Vi får se fram mot att besöka deras shower i sommar. Om någon vecka till kommer det att monteras ned för att kunna flyttas runt på olika ställen i landet. Missa inte att besöka den om den dyker upp i Din närhet.
Det blir en Indian MC från 30 talet samt 2 svartkvarnor byggda i gammal stil
 
Väl hemma så sken fortfarande solen och jag kände att lite mer hurtigt 2 hjulsåka skulle kännas fint så det blev till att pumpa upp min muskeldrivna racer för en tvåmilatur efter hemkomsten.
Min Peugeot racer en gammal goding
 
Ni vet väl av att det körs ungdomsmotocross på Hedemora motorstadion den 1a maj och den 2a maj körs det påhängar-ståped-moppe race på gokartbanan med start kl 14.00
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Hoppas det är en riktig Hondamotor i hojen. Att åka på väggen på en Kinakopia verkar ännu mera riskabelt.

2015-04-28 @ 07:33:29
URL: http://grogger.blogspot.com
Postat av: Bloggarn själv

Tror faktiskt att det är Kinasnurror som används. Dom är våghalsiga Dödsryttarna.

2015-04-28 @ 22:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0