På banan igen.

Lite sommarslött med skrivandet mest beroende av att jag åtagit mig lönearbete som varat under en tidsrymd av 6 veckor varav 5 arbetatade  veckor. Jobbigt för en pensionär att komma in i knegandet då vi har dragit från Hedemora kl 04.00 måndagsmornarna mot Skövde för att sen köra långa arbetspass mella 07.00-19.00 men man har somnat gott på kvällen och dom långa dagarna har ju fört med sig lediga fredagar.
Mekandet och torsdagsträffarna i isgaraget ligger som vanligt lågt under sommarmånaderna då man självklart ska försöka vistas ute under den ljusa och varma tiden men eftersom jag har en del spännande MC  byggprojekt som gror i skallen på mig så känns inte den annalkande hösten skrämmande.
En del MC tävlande har jag försökt mig på trots allt. 50 årsracet i Linköping är ju en självklarhet att besöka och när jag ändå tänkte mig dit så blev det läge att plocka med mig en tävlingsmaskin i form av en gammal trialhoj
Efter några dagar av intensivt regn så var depån tämligen långgrund.
Mitt trialåkande var väl inte så mycket att hurra över men det var heller inte värdelöst. Jag körde ett lite avkortat förmiddagspass då jag som officiell ursäkt tvingades utgå på grund av artros i högerknät men sanningen var den att det var så mycket annat jag vill kolla att jag sket i fortsatt tävlande
Äldsta hoj i trial var denna Indian Scout 1925 som kördes mästerligt av Tysken Holger Schönknecht
Mitt bevis på en stunds deltagande i trialtävlinngen.
Jag har nu på Sviesta motorstadion i Linköping tävlat i Classic RoadRacing, Veteran cross, Enduro (modärn) och nu oxkså i trial. Det som fattas är speedway men det intresserar mig inte men man vet ju aldrig..
Övriga Hedemora killar skötte sig utmärkt. I trialskogen så visade Peter Lundgren var skåpet skulle stå genom att köra prickfritt och debuterande Anders Lindeberg knep en ttredjeplats i openklassen.
Anders ooch Peter med sina pokaler
Sen har vi rundbane sidvagnsåkarna Mikael "Picken" Johansson med Alexandra i holken som kammade hem en pokal i regularitetsracet.
Isgaragemedlemmarna Ludde och Örjan fick äntligen till med sitt snygga Goldwingmotorförsedda sivagnsbygge och kunde överlyckliga kanmma hem 3e platsen i klassen båda dagarna.
Allvarstyngda och glada pristagare från vänster. Picken , Alex, Ludde, Örjan
Mer Hedemoraframgångar blev det i pre 47 klassen med Rolf Granlund som 2a bägge dagarna.
 
Jag startade upp  min kära gamla Albin efter 14 månaders karantän. Det är ju en motor med torrsump men sumpen var inte så torr efter att det droppat i olja och fyllt vevhuset väl under karantänstiden.
Jag startade upp den i garagets och 14 månaders olja hhettades upp och fyllde rummet illa kvickt. Det blev till att rulla ut herr Albin och dra en repa efter Vikmanshyttevägen där jag la ut en dimridå på ca 1 km men sen tickade han på som ett gammalt Stjärnsundsurverk.
Nånstans här finns min Albin
 
Anledningen till att jag smällde igång herr Albin igen var att jag skulle köra nån slags uppvisning med ett gäng andra veteranhojar i samband med back SM i klassiska Röforsbacken.
Gammelhojarna på parad
Man körde även med gammelbilar i backen både stora och små
Till sist en bild på en otroligt vackert renoverad Norton Manx som en gång i tiden kördes i Hedemora TT 1956-57 av Sven "Furtan" Andersson. Jag kommer ihåg den från den tiden
Så här  såg hojen ut när Furtan körde den i Hedemora.
Jeppe har som tur är inte försökt återskapa den mystiska noskåpan som Furtan körde med.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0