Skidor skidor skidor skidor och lite MC

Äntligen en ledig dag från VM yran. Jag startade min VM karriär den 3e februari ooh kommer förhoppningsvis att avsluta det hela den 1a mars. Fyra dagars ideellt arbete och resten lönearbete med nån enstaka ledig dag då och då. Skitkul både för plånboken och för själen.
Det känns som hela Dalarna ställer upp som på Gustav Wasas tid
Trötta ögon och lätt för attt somna blir det. Mitt jobb har inför VM bestått av att dra hur mycket kablar och tåtar som helst, några mil har det blitt. Sen ska skiten funka oxå,
Planen var att allt skulle vara klart och testat 5 dagar före invigningen men det blev ganska klart när VM väl startat en dag in i VM. Det kommer att pågå förändringar och nya beställningar tills det är dags att riva. Vi är fyra trådgubbar som går skift med beredskap på plats under hela VM. Det har byggts 4 tillfälliga mobilmaster förutom dom 2 som redan finns . Ett wifi nät som täcker allt från järnvägsstationen och hela VM området är tillfälligt uppbyggt och i lördags var det 7400 pers som var samtidigt trådlöst uppkopplade i wifi nätet.
 
Jag är också volontär som VM värd när jag inte har jour och representerar Hedemora kommun. Det jobbet består mest av att vara trevlig och hjälpa folk att hitta rätt, kul det med och man hinner se en hel del av tävlingarna också.
Här fyller jag ut VM värd kostymen
 
Lördagen 14 feb invigdes Hedemorakonst 2015 där jag bidrog med lite skrotkonst mest för att visa att allt kan vara konst och det bor en konstnär i oss alla bara man vågar släppa fram det.
Min tolkning av Don Quijote
 
På tal om konst så kommer Isgaraget i år att representeras av två byggen på MOONBIKESHOW den 7e mars i verket i Avesta kom och titta.
Luddes "Pissmyran" kommer att visas
 
Min moppe "Bakis" kommer också att visas tillsammans med ett par skrotskulpturer.
 
Eller som det Ryska ordspråket säger.
Сомм создает что-то есть живой души
 
Vi hörs/Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0