Litteratur och hantverk

Jag tycker ju om att läsa och jag läser det mesta utom poesi ssom känns lite för mycket och finkulturellt för min proletärhjärna. Det närmaste poesi jag kommer är Dan Andersson, annars så är det en gnutta skönlitteratur en del kvalitetsdeckare samt en del motorcykelhistoria.
Jag fick en fantastiskt trevlig bok av en god vän (Pelle Hedström) häromdagen. Den är skriven av Australiensaren Don Cox och heter Circus life och handlar om " Australian Motorcycle racers in Europe i the 1950s". Dessa män härjade vilt på TT banorna i Europa under 50 talet.
 
Då jag nyfiket slöbläddrar i den inträffar när jag ser en bild på¨Keth Campbell från 1957 det året då han satte banrekordet på TT banan i Hedemora som löd på 172kmh i snitt. Jag får en Flashback om att det är vårat garage från villan vi bodde i på Tallåkern intill TT banan Va fan jag minns att vi hyrde ut alla rum utom ett och köket till MOBILOIL folket och garaget till nån TT förare. Trädgården blev en tillfällig campingplats och hela familjen var på ett eller annat vis engagerade i TT loppen.
Jag har rådfrågat brrorsan och fler nära vänner om bilden och vi alla är övertygade om att bilden är från vårat garage på Tallåkern. Tänka sig att vi inhyste en sån stjärna i vårt garage. Om dessa väggar kunde tala, mekartraditionen fördes vidare ända tills jag som yngst i syskonskaran flyttade hemifrån. ( Jag flyttade tillsammans med två kompisar till Ungkarlsvägen 13 i  gruvbyn Intrånget)
Fint besök i vårt garage på Tallåkern. Keith Campbell
 
På tal om MC litteratur så fick jag i min brevlåda idag Leif Rosells nyuytgivna bok
 Jag har tyvärr missat hans tidigare böcker så det blir till att ge sig ut på jakt efter dessa godingar
 
Och nu raskt över till hantverkstemat. Eftersom jag är hängiven idealist och förening0smänniska plus att jag avskyr att det ska sökas bidrag till höger occh vänster så tycker jag att man som den gammelmodiga människa av arbetarklass jag är att man skall med gemensamma ideella krafter skall försöka värna om enkelheten att kunna åstadkomma nåt stort med enkla resurser.
I mitt idoga plogande av Brunnsjön så har jag upptäckt att isen behöver hyvlas för att skridskoåkandet ska kännas komfortablare. Det finns att köpa färdiga Ishyvlar för drygt  53000 kr men jag har bankat ihop en som bör funka för ca 3000kr i onsdags. Visserligen krävdes några pilsner för att öppna sinnena men vid kl 22 på kvällen blev den klar och i morgon lördag skall den testas.
 
Så där en gång vartannat år brukar jag kalla mig konstnär och ställa ut nåt rostigt alster på Hedemorakonst. Den här nunan är en del av ett betydligt mycket större alster som färdigställdes igår kväll. Titta in på Hedemorakonst 2015 som invigs 14 februari och pågår i två veckor i Wasahallens övre korridor.
Jag lovar att detta verk ä hyfsat vildsint
 
Så här såg mitt förra verk ut. "Fågel Fenix"
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Ludde

Jag ställer mig i kö för att låna Rosells bok.

2015-01-23 @ 23:51:16
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Dödsryttarn

Hyvlad bana på NSW???😀

2015-01-24 @ 00:18:56
Postat av: Kassasören

Fan Larsson, du vet att jag inte tycker att det är skrot det du gör!
Det är mycket bättre skrot än så!

2015-01-24 @ 00:25:05
Postat av: bloggarn själv

Dödsryttarn.
Norn Speed Weekend tror jag får klara sig utan avhyvling då jag den helgen befinner mig med kallingarna på i Tyrolen. Jag har bokat och betalt flyg boende och entrebiljett till VM finalen i Isracing i Inzell. Det är bara amatörer som år efter år åker till Assen för att glömmaen helg.

2015-01-24 @ 02:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0