Ploga ploga ploga och lite spåra är idealistens vardag.

Friherrelifet är inte alltid en dans på rosor. Eftersom jag aldrig kan hålla mig från diverse volontärarbete och gärna vill vara aningen nitisk i mitt arbete för att allmogen ska kunna utöva frisksport så tenderar emellanåt dygnets timmar att vara snålt tilltagna. När jag var yngre och knegade både dagtid och med föreningsarbete kvällstid så sa jag att vila får jag göra när jag blir pensionär, det gick sisådär.
Snöstormen i lördags skapade fritidssyssla. Glamoröst.
Med klen plogutrustning måste man försöka köra upp skridskobanan dygnet runt så plogteamet kör skiftgång nästan dygnet runt. Snnöfallet och blåsten friskade ui så jag var vilse ett tag på sjön.
Lagomt klara med skridskobanan på söndag eftermiddag så drar mer snö in.
Jag hade dessutom lovat ett gäng Polska isracingförare en åkbar bana till måndagen. Pust och stön där den banan skulle vara var det hårt vindpackad snö så det blev ett nötande i 4 timmar för att fixa en bana.
Tre glada vitlöksdoftande Polacker.
Dom har gnott väldigt intensivt på Brunnsjön i tre dar och någon Polsk girighet såg jag inte röken av, dom betalade frikostigt till föreningen Brunnsjöns Vintervänner för plogningen.  Deras resa drog sen vidare mot VM kval i Strömsund.
Internationellt värre på Brunnsjön. Förra veckan isracingförare från Holland och Frankrike den här veckan Polacker och jag såg dessutom en Skotte som försökte lära sig åka skidor.
En Polsk yngling torrkör Lerhandlarns veteranpärla i isgaraget
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0