En lärorik vecka har förflutit och en spännande vecka väntar.

Jag har levt som semipolack i byggbranchen de senaste veckorna.
Alltså det snackas om att polacker är här och snor jobb för låg lön men riktigt så illa är det inte. Jag får bra pröjs och snor inget jobb eftersom den jag jobbar åt har jagat arbetskraft utan napp så här i semestertider. Däremot så är det en trög startsträcka för en seg pensionär att jobba 07.00 till 19.00 för att runda av veckan redan på torsdag efter ett 7 timmarspass.
Funkar bra att bo i campingstuga oxå, men är aningen segt att lämna Hedemora kl 04.00 måndag morgon för att ta sig till Skövde.
Kneget består av inglasning av balkonger och jag ska med mina ihopskrapade plåtslagarkunskaper göra en massa plåtinklädnader men i personalbristtider får jag mest agera hantlangare då det ska hängas fönster, men lärorikt är det.
 Här bygger vi pensionärskuvöser
Jag hann lagomt hem till Hedemora torsdag kväll för att kunna kolla lite på Gävle-Dala sommarcup i Enduro. Noterbart är att det drar in ett rejält regnväder lagomt till start men till skillnad från en annan MC sport så styr klockan när starten skall gå och det är enbart glada miner trots ösregnet. Endurofolk är tuffingar cirka 110 förare kom till start denna regniga torsdagskväll.
Ungdomsklasserna köar för start.
Jag var förresten och fick en provisorisk framtand i fredags i väntan på att få en ny och säkert skitdyr framtand inmonterad då den gamla av konstiga omständigheter gått av.
Kanske inte helrakt men bättre än inget så länge.
Brunnsjöns vintervänner vilar inte på sommaren.
Efter käftmästarbesöket så bar det av till Rune för nu skulle vintervännernas pensionärsliga upprätta en griillplats på Röda hällarna som främst ska kunna nyttjas av skridsko och skidåkare.
Avfärd med den batteridrivna flotten från Runes brygga.
Två cementringar á 200kg=400kgpå väg det kompletterades med ca 1000kg singel två flottfärder senare.
Janne, Nisse, och Rune sliter själv latar jag mig bara och knäpper kort.
Lördag besökte jag Avesta art på "Verket" i Avesta. Enormt häftiga lokaler och spännande konst där man nyttjar dom slaggstens murade lokalerna tillsammans med bra belysning som bidrar till en skön helhetsupplevelse. Jag ställde för övrigt ut ett hojbygge och lite skrotkonst där i vintras under Moonbike show.
Glaskonst
Lite annan konst
Jag kan rekommendera att Du lägger 90 spänn samt några timmar av Ditt liv på ett  besök.
Själen behöver det..
 
Nu väntar ytterligare en semipolsk vecka i Skövde men på fredag morgon bär det av på årets största motorhändelse i Sverige.
 50 Årsracet missa inte detta.  klicka
Detta veteran classic event saknar motstycke. Det är alltså motorcykelhistorsiska klubben som firar 50 år på Sviesta banan  i Linköping. Temat i år är Svenska MC världsmästare och inte mindre än 26 av 29 Svenska världsmästare kommer att finnas på plats. Det kommer att tävlas i Road Racing, Motocross, Speedway, Trial och Enduro allt på veteran MC. Det kommer att tävlas med en bit över 800st  gamla motorcyklar.
Själv tänker jag för första gången köra Trial i Linköping på min gamla NSU max 250cc från 1958.
Stifullt eller hur passande i den skitigaste av gentlemannasporter.
Anmäld och klar. På fredag bär det av
Nu återstår en knegarvecka sen ska hoj, tält, matjesill, pilsner packas för ytterligare en helg på Sviestabanan.  Jag har tidigare tävlat i RoadRacing, Enduro och Motocross på Sviesta som nu kompletteras med Trial men fan vet om jag kommer att köra Speedway där någon gång, det kan ju bli fuktigt på banan.
 
Vi ses väl i Linköping /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0