Isracingsäsongen avklarad nu siktar vi på isfria MC äventyr

Två hektiska, roliga, adrenalinfyllda och helt underbara isracinghelger har klarats av. En underbar SM final har körts, ja så trevlig att man fick njuta i hela fyraohenhalvtimme med fin isracing och många trevliga möten i Uppsala i sistlidna veckslut.
Posa hör naturligtvis hemma i en SM final. Kör bra. Hur länge orkar karln.
Klicka på bilden så blir det film.
Segt virke i Posa som slutade sjua trots en olycklig vurpa men det var en annan inte purung herre so  knep guldet återigen.
Stefan Svensson är fortfarande Sverige etta men ungdomen knackar hårt på dörren.
Klicka på bilden så kommer SVT reportaget
Skön slutreplik i reportaget av Stefan som verkar gilla anstormningen från ungdomen. Trots att isracingen i hela världen lever på en skör tråd med ytterst få utövare så är kvaliten väldigt hög på såväl VM som på SM finalen,. Vrkar som alla lyfter sig när det är SM finalen på Studan och det är en enorm vilja att villa vinna. Ove, Daniel, Niclas, Jimmy är oerhört heta kanske lite över kokpunkten även Viktor Svensson visar takter jag inte sett tidigare.
Ove Ledström (17 bast) tangerar sitt eget banrekord på blanken i heat 1
Mycket vilja och mycket vurpor bland de yngre gossarna
En rafflande SM final där till slut Stefan Svenson stod som segrare före Daniel Hendersson med Ove Ledström på 3e plats. Jag är övertygad om att nån av ynglingarna står överst på pallen nästa år.
 
Jag tror vi ka runda av vinteridrottandet där och blicka framåt mot sommaren. Jag har för avsikt att framåt pingst göra en tur på min gamla BMW tegelsten och fullfölja det jag påbörjade förra året då jag körde runt norra delen av östersjön. I maj blir det lastbilsfärja från Nynäshamn till Lettland via Litauen och den Ryska enklaven Kaliningrad via Polen till Teterow i Tyskland för att kolla gräsbanetävlingen på Bergenring i Pingst. Ja sen blir det ju Sverigesidan hemåt. Hoppas allt går i lås
En liten aptitretare hur den häftigaste efter isracing rundbanesporten kan vara.
Gräsbana går ruggigt fort Klicka och kolla
 

Innan dess blir det en del andra äventyr då jag återigen under påshelgen fått förtroendet att ställa ut på Elmia 
Det blir min moppe "BAKIS" som ska beskådas.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0