Ett fåfängt försök att piffa upp Hedemora.

För ett par veckor sedan uttryckte en kompis att han tyckte att tomma skyltfönster och affärslokaler efter huvudgatan i Hedemora ser så deprimerande ut och inte blir lätta att hyra ut.
Jag kan inte annat än hålla med och en tanke föddes att jag kanske ska fråga nån hyresvärd med tomt skyltfönster om jag utan kostnad kan få piffa till tomheten så människor kanske kan dra på smilbanden när dom kollar in i fönstren.
Sagt och gjort jag frågade vicevärden till en av lokalerna om det skulle gå för sig, och det blev ett positivt efter att han kollat med styrelsen.
Skyltfönstret före förvandling                  Skyltfönstret under pågående förvandling
   
Lite trivselbelysning har kopplats på
Min egenhändigt byggda änglavinge framför ett par skrotskulpturer
Min vinnarmoppe på Elmiamässan och Don Quijote till vänster
Skriet från skroten
 
Jag hoppas mina alster piggar upp och att man kanske tycker lokalen blir lite mer attraktiv.
 
Kom och köp Kom och köp. Kom och köp. Kom och köp
Jag har renoverat klart en klassisk isracinghoj som jag nu vill sälja för att kunna fortsätta med mitt skapande och få loss såväl lite stålar som utrymme.
JAWA sent 70 tal ganska nära originalutförande
Samma från andra sidan
 
Intresserad? ring 0705608067   eller mail [email protected]
 
I morgon drar jag söderut på bland annat novemberkåsan och blir på resande fot en dryg vecka framåt
 
Vi hörs / Tomas

Kommentarer
Postat av: Anja

Underbart, fortsätt :-)

2015-11-27 @ 09:08:25
Postat av: Carina Norman

Kul ide, bra jobbat. Äntligen snyggt i min gamla lokal:)

2015-11-27 @ 13:25:54
Postat av: Gunnar

Bra initiativ! Kanske dags för en trialcykel också? Tyvärr är jag lite skeptisk till ditt projekt med att gifta en legendarisk 80-tals italienare med modern kinakopia och det kanske blir trögt att hitta rätt klass att köra i, dessutom. Men, som sagt, resterna av gamla centrala Hedemora kan bara bli bättre med mer mekaniska prylar i hittills tomma skyltfönster, så vad som helst är bättre än ingenting. Spårar du upp en DS kanske du blir världsberömd!

2015-11-27 @ 16:48:20
Postat av: Anonym

Tummen upp 👍

2015-11-27 @ 16:54:40
Postat av: Tomas Larsson

Gunnar om Du menar mitt kommande projekt eller nåt av dom jag redan byggt så är dom inte byggda för nån tävlingsklass utan mera för ögat och jag vet inte när jag börjar bygga nåt 2 hjuligt eller skrotskulpturer vad det blir i slutändan. Men jag mår bra av att skapa nåt eget.

2015-11-27 @ 21:57:20
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Tomas Larsson

Gunnar angående framtida bygge av trial mc så skiter jag i klassning, jag bygger för att ha en hoj jag kan ha glädje av. På träffarna kan man i open klassen köra på allt. Man låter alla som vill köra på det man har. En DS finns ju på MC museet och vore grymt kul att se i ett skyltfönster. Jag tror att Hedemora skulle må brabav att lyfta fram motorkulturen som vi världen över är mest känt för.

2015-11-27 @ 23:18:08
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: grogg

Föredömligt initiativ!

Dock står det Säljes på lapparna i fönstren, inte Uthyres. Petitesser, kan tyckas.

Lite prislappar på skådebrödet, ifall det är till salu, vore ju inte helt fel.

2015-11-29 @ 23:14:28
Postat av: Tomas Larsson

Grogg. Lokalen är ju en typ av bostadsrätt och föreningen vill ju sälja den, sen kommer ju hyran in i bilden. Det mesta av skådebrödet är till salu men jag har svårt att sätta prislappar på det.

2015-11-30 @ 18:57:14
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Tomas Larsson

Okay. Isracinghojen har en prislapp på 15000 kr eller bud däröver.

2015-11-30 @ 18:59:02
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har ingen aaning om vad en ismakin ska kosta och inte har jah behov heller. Kan tycka att det låter högst rimligt.

2015-12-05 @ 22:17:15
Postat av: Ludde

Klart du har ett behov av en ismoppe. Du vet bara inte om det än.

2015-12-05 @ 22:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0