Isracer mm
Jag håller på med slutklämmen i renoverandet av min Jawa isracing veteran hoj.
Blå, silver, crom och blankt blir fint det.
Det är en sen 70 talare, jag hittade en färg som är så nära originalet man kan komma.
Biltemas 2 komponent polyuretan lack. Baginboxen hör inte till hojen, bara för testlack
En taskig skyddsmask vid lackeringen framkallade en obehaglig hosta på natten men jag lovar ska jag leka lackerare igen så får det bli med ordentlig utrustning.
Jan Klatovsky visar att det går att få sladd även med dubbdäck.
Nåt för Collin att tänka på.
Nästa vecka räknar jag med att ha fått Jawan klar sen väntar ett nytt spännande projekt.
Det jag ska bygga är en Tialhoj Fantic/Lifan.En italiensk Fantic -89 jag ska förse med en kinesisk Hondakopia en Lifan 250cc 4 takt med elstart.
Det är den här högen som ska bli min nästa trial MC
Kinasnurran som ska in i ovanstående hoj,
Slutresultatet ska bli nåt i den här stilen.
Min 1958 NSU Max 250cc 4t trial är nu till salu för löjligt billiga 12 000 kr
Kom å köp.
Vi hörs /Tomas
Kommentarer
Postat av: Ludde
Moderatblå stelhäck! Kommer nog bli lättsåld.
Postat av: Bloggarn själv
Ludde. Men nu var det ju silvertackan som var utannonserad, för övrigt Tysklands tävlingsfärg en gång i tiden.
Postat av: Dr.ESO
Var inte alla JAWOR röda, utom de tidiga som var brunröda?
Postat av: Bloggarn själv
Dr ESO. Jag har ingen aning om gamla Jawafärger. Jag lyssnar alltför ofta alltför okritiskt på experterna i min närhet men jag utsätter inte mina lungor för ytterligare en lackeringsövning.
Postat av: Brozzan
Om det nu ska amatörlackas, använd för f-n mask med kolfilter speciellt med urethanlack.
Tyvärr håller Biltemafärgen på att ta slut i affärerna pga att den utgått ur sortimentet.
Postat av: Ludde
Varför måste en gammal Jawa vara röd, Dr ESO?
Trackback