Veckans pyssel.

Det finns så många miljoner som skriver om dåden i Paris så jag tror det räcker med det. Självklart så tycker jag såsom dom flesta människor att det är äckligt det som skett och våld i alla dess former är pest.
 
Det finns alltid nåt skoj att göra i isgaraget och då snackar jag inte om den ständiga ölprovningen och dom goda herrmiddagarna
Jag har i veckan som gått färdigställt en lådbil till mitt barnbarn Nova till hennes 4 årsdag.
Jag kommer att leverera den om ett par veckor. 
Sen håller jag på att piffa till en gammal klassisk 70 tals isracing JAWA som kommer att bli såå blank och fin, och nej jag tänker inte börja köra isracing det är på tok för mycket runtikring joxande och för lite åktid.
Pst. Visa inte min blogg för Nova hon kan se lådbilen.
Det fattas bara lite färg på Jawan sen är den klar inför vintern efteer hopskruvning..
 
Jag har  också påbörjat ett bygge av en lättare trialhoj då jag tycker att min gamla NSU max -58 känns lite för tung för min späda armar. Jag har kommit över en skitrisig Fantic -89 som jag ska ympa in en Kinesisk Hondakopia i. En 250 cc 4 takt med elstart kommer nog att bli bra om mitt högerknä behagar jävlas igen.
Det satt en mystiskt reparerad bakram på den där man reparerat med rundjärn och saxsprintar.
Detta uppdrag lämnades över till Hedemoras rambyggarlegend Sune Olsson som byggt motocrossramar sedan 1960.  Han fick med aluminiumskrotet som ett pussel och byggde en jigg och utifrån det så fick han till en ny bakram i stålrör som passade direkt.
Ett snyggt hantverk. Ny stålram till vänster aluskrot till höger
Ramsnidarens logga
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Skönt att läsa om annat än Paris. SOH (bak)ram!! Exklusivt värre!

2015-11-15 @ 20:46:40
Postat av: Brozzan

Minnsan ett 60-tals SOH märke.

2015-11-16 @ 00:25:49
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0