Jag har tappat gnistan.

Det är värre än vad rubriken skvallrar om eftersom jag är fyrfaldigt drabbad.
Vi börjar med kineshojen jag sålde som elstarten la av på första gånngen nye ägaren körde, och det är inte kul att knuffa en 300 cc fyrtaktare som saknar kick. När jag väl hade fixat elstarten så har jag lyckats dribbla bort gnistorna och letar fortfarande efter dom.
Det löser sig nog med Kinesgnistorna. Jag måste nog ta en pilsner för att öppna sinnena.
Under tiden när jag gjort mig av med Kinesen så skulle jag provstarta en gammal Yamaha XT 550 och se på fan, det kom inga gnistor ur den heller men förhoppningsvis så kanske det löser sig med ett nytt batteri då det var kortis i det som sitter där.
Yamahan har prio tre just nu i gnistkön.
Eftersom jag lagt ner mitt engagemang i koloniområdet där jag till slut inte orkade med mina egna odlingar då jag istället hade fullt upp med att klippa gräs och köra jordfräs åt alla andra så måste jag sätta ner foten och säga upp mig.
Jag har hållit med egen jordfräs men eftersom ingen av dom kvarvarande kolonisterna ville köpa den så annonserade jag ut den på blocket, och se den vart såld på nolltid.
Jag skulle bara kolla den innan jag levererade den  vill vara och inte helt överraskande så hade gnistorna dragit sin kos.
Inte ens Amerikansk stenålderelektronik vill vara på min sida längre. Prio 2
 
Den fjärde tappade gnistan står jag själv för då en begynnande förkylning och lite feberkänning gör sig påmind och min gnista är just nu klen.
Klicka på bilden så förstår ni hur allvarlig febran är.
 
Inte bara elände. Idag kom ett paket från Amerika.
Eftersom jag blir trött och öm i gumpen på mina långturer med BMW tegelstenen så har jag spanat efter en comfortsadel till den.
En Amerikansk corbinseat kostar nära 4000kr och så mycket vill jag inte kosta på mitt arsle.
Jag blev glad då jag på E bay hittade en begagnad 1985 BMW K100 Russell "Day-Long" Touring Saddle Seat with Backrest för 1226kr , grejen var att frakten kostade 789 kr men jag tyckte det var ok då det ändå är hälften av vad en ny kostar. Idag kom paketet  med ytterligare en överraskning då jag fick lösa ut det för 586 kr  i moms och tullavgifter.Pust det blev alltså det dubbla mot vad jag först hade hoppats.
Hoppas bara att den passar bra på hojen och skänker lindring åt min röf.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Att handla utanför EU är ett lotteri, ibland blir det tull och ibland inte. (länge leve frihandelsområden)
Blixt Gordon

2015-10-07 @ 20:07:00
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun gnista

Du ska se att det slår gnistor om den nya sadeln :)

2015-10-07 @ 21:46:37
Postat av: Kassasören

Det låg ju sladdar runt hela tegelstenen (BMW) oxå idag. Ingen gnista där heller? Har du köpt blixtlås?

2015-10-07 @ 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0