Nicodemus..

 
 
Ja mycket kan man säga om isgaragets kära Nicodemus men han kastar inte bort saker i onödan.
Bloggarn till vänster Nicodemus till höger. ( Ej Tysk Hans)
 
Det var bara ett par veckor sedan han lyckades bli av med ca 25 mer eller mindre dugliga motorgräsklippare i ett enda sälj. 
Och vad gör karln då när han lyckats frigöra lite yta av sin trånga gårdsyta.
 
 
 
Jo han köper för en hemul penning in 162 velicopeder i olika grad av renoveringsbehov. Jodå jag är säker på att han kan fixa ihop en cykel av vilket fabrikat som än önskas till den som vill och jag vet att det finns hur många 28" tummare som helst så skynda att fynda. 
Till saken hör att det i köpet ingick drygt 40 motorsågar i olika stadier.
Jodå vi är allt knäppa och samlande på  olika vis gubbarna i isgaraget själv verkar jag ha en särskild faibless för Svensk bilprovning och då främst för MC besiktningar då jag på 12 dagar besiktat hela tre hojar.'
Hoj nr 1 15 april  Yamaha XT 550 1982 godkänd
Hoj nr 2 19 april BMW K100 LT 1988 underkänd. Kass backdäck och lite läck i gaffeln
 
 
Hoj nr 3 Registreringsbesiktning NSU Max 250 1955. Godkänd men återstår vanlig besiktning 
Sådärja själv ägnar jag kvällarna åt självömkan över mitt förbannade högerknä som tycks ha drabbats av kryptonit och kräver nerfrysning  ett par gånger om dagen för att funka,
Svällt knä
Fryst knä
 Funkar all bättredå jag fryser ner skiten ett par gånger om dan, men det som lindrar smärtan bäst är kinesotejpen. Ska till farbror doktorn på måndag och bli ordinerad alvedon eller kanske bli tagen på allvar, vi får väl se,
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Sedär! Jag som var nörjd att ha fått tag i en ram. Hade jag bott i dom trakterna vet jag var jag skulle sökt den andra ramen jag behöver.

2016-04-25 @ 00:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0