Jag bygger vidare.

Eftersom jag fick avlösning i mitt idoga plogande av Brunnsjön i dag så passade det utmärkt att bygga vidare på mitt trial mc projekt.
Så här långt har jag kommit idag. Slutresultatet kommer nog att ha lite annat stuk
Alla motorfästen ihoploppade och den sitter rakt
Avgasrör är en knepig sak att få till på en trialhoj.
I morgon blir det plogning för hela slanten. En bild från samma datum i fjol.
 
Det har väl inte gått någon förbi att en av dom största musikikonerna David Bowie lämnat oss i den vidriga sjukdomen cancer. Jag vet inte men det känns som denna sjukdom bara växer eller beror det på att min omgivning liksom jag blir äldre och det är därför som allt fler i ens närhet drabbas. Det slog mig just att det i april har gått 30 år sedan Tjernobyl katstrofen inträffade och en massa äckligt nerfall föll ner över oss.
 
Min favoritlåt av Bowie är Life on Mars. Klicka på bilden lyssna och njut
 
Ja tråkigt är det. Jag har den senaste veckan snöat in på en grupp från Mongoliet som i huvudsak består av tre tjusiga brallisar som rockar loss på traditionella mongolska stränginstrument.
 
Klicka och njut av lite etnorock
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Life on Mars, är en helt fantastisk låt som det lika fantastiska programmet Musikbyrån ägnade ett helt program. I slutet av låten hörs en svag telefonsignal. Eftersom att den pågående spelningen blev så bra, behåll man den till skivan. Vid senare efterforskningar visade det sig att det var en felringning till studion. Låten är av många ansedd till världens bästa.

2016-01-12 @ 03:18:10
Postat av: Grogg

Jag lägger min Bowie röst på Space Oddity

2016-01-15 @ 01:10:32
Postat av: Bloggarn själv

Grogg. Space Oddity är oxå en höjdare och hamnar som 2a på min Bowie lista.

2016-01-15 @ 15:16:01
Postat av: grogg

Var hitta man tipsen om aktuella isracing-evenemang som t.ex. det du menade att skulle var ute vid soptippen i Huddinge?

Förresten måste det ha varit ett kort men intensivt evenemang för när jag väl kom dit ca 13:30 var det inget evenemang längre.

2016-01-17 @ 21:58:59
Postat av: bloggarn själv

Grogg jag vet vad Du tycker men det finns en grupp som heter Isracing publiken och fans på facebook. Har du ork att stå emot längre? Jag tycker att Huddinge folket kört med lite vilseledande info då man ansträngt sig att fixa affischer som gör sken av att det skulle vara tävling men det var visst ett gäng veteraner med Olle Åhnström i spetsen som rullade runt. Du vet gammelgubbarna drar i gång vid soluppgången för att vara hemma till lunch.

2016-01-17 @ 23:01:19
Postat av: grogg



https://sv-se.facebook.com/media/set/?set=o.185189811501376&type=3

Behövs ingen inloggning. Precis som det skall vara. Hittar dock hittade jag inte affischen du refererar till.

2016-01-18 @ 22:53:24
Postat av: bloggarn själv

Grogg. Jag hittar heller ingen affisch längre varken på isracing publiken och fans, eller eldarna, eller hos Tore Wass. Man kanske insåg att det var vilseledande och plockade bort den. Jag är som vanligt lättlurad.

2016-01-19 @ 09:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0