Pimp my Trial

Jag har enligt någon ( Gunnar ) gett mig på nåt så förhatligt som att bygga om en gammal, nåja trial MC.
Känns inte som ett större helgerån då jag har gett mig i kast med att  bygga om en Italiensk Fantic av 1989 års modell vilken det finns en hel del av liggandes i olika nedbrytningsstadier.
Det här var skrotet jag hämtade i Njurunda i oktober
Jag har nu börjat pussla ihop grejerna och fått en idé om hur den slutliga designen ska bli.
Så här ser den ut i original med China Honda kopian på plats
 
 Efter en del plastic fantastic jobb så börjar utseendet bli lite mer old faschion men resan dit får bli i glasfiber.
 
Först gör man en avgjutning i polyester och glasfiber av det man vill kopiera.
 
Då har man skapat en form som man gjuter i det som ska bli det slutgiltiga .
 
Sådärja nu kan man börja skönja stuket som skall bli
 
 
Idén med den här hojen är att den ska  bli hanterbar med elstart eftersom mitt kickarknä känns lite risigt och att jag aldrig vill suta köra MC.
Att jag sen vill  ha ett gammalt stuk på en hyfsat modärn hoj gör det roligare att bygga. 
Till saken hör  att jag har tillräckligt många hojar för de flesta ändmål, men som en man jag träffade för en knapp vecka sedan sa. Antalet hojar en sann MC entusiast behöver är 1*x anta l!!! 
 
Vi hörs / Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Snyggt jobbat men hade det inte varit enklare att såga av orginalet?

2016-01-30 @ 18:19:20
Postat av: bloggarn själv

Grogg du har så rätt men eftersom just dom där bakstänkorna är lite bristvara och brossan också har en originalFantic med trasig stänka så valde jag att göra det svårt för mig

2016-01-30 @ 19:10:31
Postat av: grogg

Skulle ha bytt med brossan och sågat sönder den trasiga då :)
För övrigt känner jag till allt om "kan själv" och att det är mycket roligare än smartare att gå från ax till limpa.

2016-01-30 @ 23:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0