Brödlös men inte rådlös.

Isgargetorsdag = öltorsdag. Inget undantag denna torsdag. Gemyt, diskussioner, manlig öppenhjärtlighet, politik, alltså ett grymt andningshål för oss gargemedborgare och tillfälliga gäster.
Hursom, efter att ha ledsagat " Lilla gubben" till hans port cyklade jag hem för att ta en nattmacka.
Det är då jag kommer på att jag glömt att köpa brööööd. Men så länge det finns mjöl finns det hopp. 
Visst vetemjöl finns, salt finns, vatten finns, rapsolja finns,plus att jag har en del torrfoder i form av musli.
Sedär. Allt som ett välsorterat ungkarlskök behöver
 
I med vetemjöl, salt och vatten och älta ihop det hela. Kavla ut ett par klumpar á naturell och kasta i teflonpannan som fått en skvätt rapsolja i botten mest för smakens skull och stek på som om det vore pannkaka.
 
Sisådär nu har man ett par härligt nygräddade brödbitar.
 
För att ytterligare höja smaken dundrar jag på med lite sportmusli som jag knådar in i degen och kavlar ut ytterligare några klumpar.
Samma klet med sportmusli inknådat
Mums vicka goda nattmackor. Messmör på den vänstra och ädelost på den högra.
Rekommenderad dryck. Norrland kortburk
 
Enkelt skitgott och enda med jästkultur är pilsnern.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0