Indien del 1

Ett långt och händelserikt dygn har passerat. Motorstopp på tåget till Arlanda så jag fick ringa fodervärden till min Citroen som fick dra till Krylbo och plocka upp mig och ytterligare 2 Arlandapassagerare som kände lite desperation.
Barn och barnbarn passade på att vinka av farsan/farfar på Arlanda.
 
 Flygning gick väl bra men de är ju så tråkigt att sitta i en flygstol så länge. Nångång vid 04.30 blecket lokal tid landades det i New Delhi.
Prutade på en taxi som i nattmörkret skulle hitta Backpacker panda som verkade ha försvunnit trots att vi åkte i rätt kvarter och letade, för övrigt ett riktigt sunkigt kvarter med en maassa kossor som placerade ut sportmössor överallt. Det dök upp en trevlig välklädd herre som skulle hjälpa mig hitta stället men han släpade istället med mig till en researrangör som skulle hjälpa mig men när han bad om mitt mastercard utan att ha visat nån faktura blev jag skitförbannad då han tänkte dra 18000 kr som jag inte bett om. Det gick hett till och nu har jag hotell, tåg och en chaffis med bil fixad i 10 dagar för bara en bråkdel av det han krävde först.
Jag upptäckte från hotellfönstret en massa parkerade motorcyklar som väckte min nyfikenhet.
 
Det visade sig att hela gatan var en enda stor utomhusverkstad för MC och bilar. Man slipade, riktade och lackade en massa kantstötta bilar direkt på gatan, man vulkade däck och la på nya slitbanor inget verkade omöjligt.
Däcktillverkning
 Lackverkstad
 
Kul ställe men ännu roligare är det i trafiken. Det är det vansinnigaste jag upplevt men på nåt vis funkar det med stor hjälp av signalhornen och att det ryms tre fordon i varje fil.
En förnuftig påminnelse
 
Kollektivtrafiken är välutvecklad
Fordon för småbarnsfamilj. Pappan har ju hjälm i alla fall.
 Jag blir kvar i New Delhi kaoset ett par dagar ytterligare inklusive en dagsutflykt till Agra för att kolla in templet Taj Mahal. Sen framåt onsdag tar jag tåget till Shimla i Himalaya.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0