Amerikabrev indirekt från Bonnevillle salt flats.

 
 
Edstuga Anders eller Anders Jonsson som är hans rätta namn är en sympatisk man från Edstuga i  Hälsingland.
Jag träffade honom första gången i Hedemora 21 december 1996 då vår isracingbana invigdes och han var med och körde det Svenska kvalet för nominering till vidare VM kval. Sen dess har vi råkats då och då vid diverse isracingevenemang. Anders som alltid gillat ESO motorer fick så småningom en idé om att ta sig till Amerika närmare bestämt till Utah och Bonneville salt flats för att sätta hastighetsrekord med en ESO motorförsedd motorcykel och han har hitintills lyckats knipa 2 rekord.
När han var där i augusti så bad jag honom ta hem lite salt från denna saltöken som en souvernir till mig. 
 Idag när jag kollade min postlåda så fann jag en påse äkta Bonneville salt.
En Hälsing kan man lita på. Det här saltet ska jag vårda och akta, möjligen kan jag då jag känner mig på humör offra nån nypa till gröten då man som pensionär som vissa hävdar inte har råd med salt till gröten.
Jag fick den här kepan i födelsedagspresent av Anders tidigare.
Tänk Er Bonnevillesaltad gröt som jag käkar med den här kepan på skallen
 
Anders håller nu på att färdigställa en extrem streamliner MC som han med en ESO motor från början av 60-talet tänker slå fler rekord med.
Den gamla rekordmaskinen blir nu kvar i Amerika. Troligen köps den av någon samlare
Anders rekormaskin som nu pensionerats. Mycket egen design men funktionell.
Klicka på bilden och följ EdstugaAnders byggblogg med den kommaande hojen
 
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0