På lördag drar jag till Indien.

Jag har sagt för länge sedan att när jag blir pensionär så ska jag cykla till Indien. Jag har länge länge haft en önskan om att få besöka Indien men att cykla dit var väl att ta i och får väl mera ses som ett arbetsnamn.
Det får bli med flygmaskin från Arlanda istället
Charter känns lite för bekvämt för mig så jag fixar och trixar ihop resan på egen hand vilket ger en större frihet.
Jag har bokat in mig på diverse boenden och inrikesflyg på egen hand. Det som inte funkar att boka hemifrån är tågresorna men det ordnar sig nog på plats. Dom första veckorna finns det en plan för och jag kommer att bo enkelt på backpacker ställen och billiga hotell.
Första 3 nätterna bor jag på Backpacker Panda i New Delhi.
Därefter bär det av till Himalya med tåg.
Sista biten upp i bergen åker jag med Himalayan Queen 
Ska bli spännade att åka efter bergsidorna och på slutet går det genom över 300 tunnlar och över 200 broar.
 
Jag kommer att bo i Shimla som är en stad med blandning av Engelskt och Indiskt. Det var en gång ett ställe där dom Engelska översittarna tillbringade somrarna för att slippa undan den tryckande värmen i Indien.
Schimla. En stad som hänger på bergväggarna
Jag kommer att tillbringa 4 dagar där, göra lättare promenader i bergen och kolla in en del Hinduiska och Budhistiska kloster.
 
Tåg tillbaka till Chandigarh och därifrån flyg till Goa. Jag tänkte från början ta mig med tåg söderut men då jag fick ett tips från min Indiska MC vän Vir Nakai att det är en stor hojträff i Goa så får det bli flyg för att hinna dit.
Jag har bokat in mig på ett Back packer ställe vid kusten som heter Bollywood Backyard By BnB för 5 nätter. Väl där är planen att jag skall hyra en Royal Enfield MC för att kunna delta i hojträffen med. Jag är anmäld och har betalt för hojträffen som ska vara en häftig tillställning som arrangeras av Royal Enfiel motorcycles. Så här långt är jag den enda Svenska deltagaren.
Klicka på bilden så kan Ni se vad som kommer att hända under träffen
 
Så långt har jag planerat sen får vi se vad som dyker upp men jag har en idé om att ta mig längre söderut till Kerala och dess vattenvägar.
Kanske blir det att bo på ett sånt här hotell och glida runt i djungeln, jag hoppas på det.
 
Sista dagarna kommer jag att tillbringa i Bombay (Mumbai) och förhoppningsvis kunna träffa Vir om han inte är ute på nåt av sina otaliga uppdrag. Jag ska försöka besöka Garage 52 och kolla in deras MC byggen dessutom vill jag besöka Café Leopold i Mumbai. Detta café är en central punkt i boken Shantaram som jag rekommenderar alla att läsa.
 
Den 1a Decemer flyger jag hem från Indien med Quatar airways med mellanlandning i Doha.
Måste ju hem i tid för kunna börja ploga Brunnsjön också. Jag vill ju inte missa den Svenska vintern.
Resplanen i grova drag
 
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som en spännande resa! Hoppas du får ett härligt äventyr och var försiktigt. Kram Johanna

2016-11-02 @ 23:19:44
URL: http://blikvar.blogg.se/
Postat av: Bloggarn själv

Tack Johanna. Jag ser fram emot resan,

2016-11-03 @ 15:26:17
Postat av: grogg

Spännande

2016-11-03 @ 21:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0