Gammelhoj pulardag.

Ganska kul att skruva med gammalt analogt material.
En kompis bad mig se över hans gamla NV autoped, en sån där röd med stora hjul, kilremsdrift och trampor från tidigt 50 tal. En grym moppe i all sin enkelhet inga växlar och skit men problemet jag ska försöka hitta en lösning på är att den lägger av då den blir varm och är hopplös att starta en utmaning alltså. 
NV Autoped
 
Min gamla (nåja allt är ju relativt) NSU Max 1955 har jag redan startat upp för säsongen och den small igång på 2a kicken. Eftersom den inte är helt igenom original, med bland annat ett modärnt gnistsystem med CDI och allt utan nyttjas mer som ett bruksfordon så har jag hängt dit en inte allt för vacker militärbaklykta som funkar då den gamla föll i bitar.
NSU Max 250 cc 1955
 
 Jag var idag och hämtade min REX Roadmaster på Hedemoras MC museum för att göra en registreringsbesiktning på torsdag.Ska nog gå bra men den vill inte lämna ifrån sig tillräckligt med ström för att driva lyset och går jag bet får det väl bli en batterilösning.
Skoj var att den efter att ha stått på museumet i 4 år så small den igång på första kicken. 
Nu håller jag tummarna inför torsdagens registreringsbesiktning. Kul ord det där som innehåller hela 22 bokstäver och kan lätt förkortas till reg-bes.
REX Roadmaster 200cc 1952
 
 Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Sune

Byt tändspole på NV-mopeden.

2019-03-27 @ 10:18:46
Postat av: Tomas Larsson

Sune jag tänker i samma banor. Gäller bara att hitta en.

2019-03-27 @ 11:16:52
URL: http://albinracing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0