Pågående projekt i Isgaraget.

Glest mellan mina inlägg men ibland händer det. 
Hösten är för oss MC tokar den mest kreativa årstiden eftersom den något varmare delen av året ägnas åt att åka hoj, ja jag var visserligen ute och åkte hoj på nyårsafton bara för att det går.
 
Själv har jag pulat med att bygga en moppe av diverse återvunna prylar som legat och skräpat i garaget.
Den består av följande delar. Ram och framgaffel hör till en Crescent Compakt som jag fick återställa efter att den var sönderkapad, motorn kommer från en Rieju EU moppe crossmodell en pigg vattenkyld grunka, hjulen och stötdämparna från nån gammal Honda 70cc cross från 70 talet effektpipan liksom skärmarna    har jag byggt själv tack vare mina nyvunna kunskaper i plåtslageri, sadeln har Benny Lerhandlarn klätt i äkta bävernylon.
 
 
Ludde har ett pågående projekt med en gammal Viktoria som utgångspunkt och en modärn 50cc motor från Kina. Han kallar den Vicky vibrator
 
Ett väldigt skumt projekt sysslar Niklas med. Det är ett gammalt chassie från 50 talet med en Villiers 200 cc motor i. En slags 3 hjulig farkost som vi ser fram emot att den färdigställs. 
 
Ove har övertagit den här Ryska flakhojen efter Niklas, den funkar men kanske behöver justeras en del.
 
 Jag håller också på med en Monark med JLO motor från 1952 som jag ska hugga in på igen när jag levererat moppen som just blivit klar.
 
Ove har en Gokart med en monstruös 4 cylindrig Yamaha 600cc motor i, den är till salu
 
I Örjan Cylinder Linder,s bås finns det alltid intressanta saker.
 
 Anders Bullman pendlar mellan att supertrimma moppar, trimma och renovera gamla Vespor och just nu är det hans WV mani som trivs.
 
 Proffessor Anders W har nyss satt sprutt på en Husqvarna moppe men han har ständigt andra byggen på gång men till skillnad från många av oss andra har han förstånd att göra sig av med byggena när dom är klara, det tillverkningsprocessen som är mest lattjo,
 
Brossan Svante Har ständigt minst 3 projekt på G. Nu är det en gammal Honda 125a 4 takt endurohoj som renoveras och förses med en motor från den uppåtgående solens rike. 
 
 I Pickens bås finns ett sedan länge pågående projekt av en Lindström 250cc 60 talare.
 
Ljungen har i sitt bås en mängd pågående projekt och han tittar in varje vecka med nån mystisk gammal påhängare som han donar upp,
 
Ja väldigt mycket hojar finns i vår kära garage i olika stadier av uppbyggnad, jag tror att det finns ca 50 stycken där och som tur är har jag ytterligare ett garage  och tillgång till Hedemora MC museum som jag kan sprida ut mina hojar på.
 
 
Det blir till att komprimera och omplacera en del före den 25 januari då mäster Posa Serenius besöker oss och berättar om sin fantastisk karriär och sin upplevelser i Ryssland.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Koll

2020-01-11 @ 11:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0