Pilsnerkompensation

Eller viktkompensation. 
Jag har kommit ut. Istället för att kalla mig lönnfet har jag kommit ut som öppet fet. 
På årets första dag efter diverse julbord  i december och  en massa god julmat med tillhörande näringsrik dryck under julhelgen konstaterades att badrumsvågen visade tresiffrigt. 
Alltså dags att ta sig i kragen. Sagt och gjort så har jag dragit in på allt för fet mat och minskat på ölandet samtidigt som jag varannan dag tar en ca 5 km lång promenad i hyfsat tempo. 
Och se på fan det har gett resultat så drygt 4 kilo har försvunnit från min kroppshydda.
Eftersom jag fortsättningsvis tänker unna mig några torsdagpilsner med gubbarna i garaget så tog jag idag en tung och blöt promenad i skog och mark på nästan 10 km vilket berättigar mig att få slå mig lös några timmar i garaget. 
Jag har inget speciellt mål med ätande, gående och drickande men ger mig själv en klapp på axeln då och då för mitt beteende.
Brunnsjön runt
 
  Träffade på en knölsvan i snögloppet.
 
 
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Svante

Bra gjort säger en smygfet storebror som viktpendlar +- 2 kg.

2020-01-30 @ 13:36:58
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0