Korv den perfekta nödprovianten.

Jag har upptäckt vilka fantastisk möjligheter en korvburk erbjuder.
Jag har testat att värma Bullens pilsnerkorv på avgasröret på såväl MC som bil och självklart blir det varmkorv då och den passar utmärkt att äta kallskuren för att sedan sköljas ned med spadet.
En bonus är ju att plåten kan återvinnas på flera sätt till exempel som dryckesglas för att dricka hojt ur som fick sitt stora genombrott i TV serien Pistvakt. Det kan bli väldigt dekorativa lampskärmar av Bullens tomburkar. Visst går det att nyttja Kumlakorv eller Lithells men i min verklighet är det Bullens pilsnerkorv som är nummer ett.
 
 
 
 
Jag upptäckte ju när jag till min 76a Bedford Blitz husbil letad ett rör i exakt rätt dimension som förbindelse mellan sportluftfiltret och slang till förgasaren att det enda rör som passade när jag letade i Isgargets digra samling av återvinningsbart material att det endast funkade med en tom burk Bullens.
 
 
 
 
Idag träffade jag på Sven,en gammal bekant som kom glidande på en gammal Husqvarna Novolette moppe från 50 talet att också han hade anammat iden med att återvinna en tom korvburk,. 
Han hade tillverrkat en ljuddämpare av en Lithels korvburk som  prydde den gamla moppen och för att ytterligare förhöja skönhetsintrycket lät han en liten tuss stålull sticka ut längst bak.
 
Ja varmkorv kan var räddningen i dessa kristider så se till att bunkra upp ett rejält lager.
 
Vi hörs /Toma
 
 

Kommentarer
Postat av: Anders Nordner

Hej Tomas,
Kan du kontakta mig på min e-postadress. Jag har hittat intressant information på din blogg som jag skulle vilja veta mer om.
Mvh,
Anders Nordner
Chefredaktör
Classic Motor

Svar: Du har mail från mig /Tomas
Tomas Larsson

2021-09-07 @ 22:29:59
URL: http://classicmotor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0