US and A

Rubriken har jag korpat från filmen Borat. En underbar film om Borats resa i USA. Se den, och har du redan sett den , se den en gåńg till.
 
Jag befinner mig just nu i Sanford som ligger i Florida mellan Orlando och Daytona beach,det  är ett gammalt indianområde som tillhörde Seminole stammen.
Cyklade i dag på en trail som är byggd på en gammal järnvägsvall från slutet 1800 talet där man fraktade apelsiner och människor.
En vackert gjuten skylt som berättar lite historia om järnvägen.
Te
En till skylt som visar var det lastades apelsiner.
 
Jag hittade en liten grusväg där det fanns skyltar med texter som "" Privat, No trespassing. Keep out" och självklart måste jag cykla in där.
Jag hittade en helskön gammal verkstad med ytterväggar klädda med trendig korrugerad plåt.  Det lät lite skumt där inifrån men jag avstod från att knacka på.
 
Om Henry Åström hade någon släkting i USA hade  nog det här varit hans verkstad
 
Marknadsföring. En staketbyggarfirma ståtar med ett varuprov.
 
En sån där typisk amerikansk skolbuss.
 
Då Florida är ett gigantiskt våtmarksområde så är djurlivet rikt. Förutom husets tre jyckar så har jag sett många ekorrar ett gäng små söta ödlor och många pippisar. Det dyker ibland upp nån svartbjörn så man använder björnsäkra soptunnor, vi ska nog ta en biltur till Apopkasjön   nån dag kolla Alligatorer.
 
 
Prärietranor knallar oblygt ikring i villaområdet
 
Gott om Ibisfåglar  är det oxå.
 
 
 
 
Vi hörs/Tomas
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0